Bilgi |
Kuramsal |
İslâm Tarihi’nin dönemlerini ve bu dönemler arasındaki farkları bilir.
İslâm Medeniyetinin doğuşu, kaynakları, gelişmesi ve diğer medeniyetlere etkileri; Müslüman toplumların sosyo-kültürel ve iktisadî özellikleri hakkında karşılaştırma yapabilecek ölçüde teferruatlı bilgi sahibi olur.
Genel müzik nazariyatı hakkında bilgi sahibidir.
Mimarî ve tezyinî sanatların tarihini, özelliklerini bilir.
Kültür, medeniyet ve tarih ilişkisini kavrayabilir
|
|
Uygulamalı |
Osmanlı Türkçesi ile yazılmış edebî ve tarihî metinleri günümüz Türkçesine aktarabilir.
Türk-Din Mûsikîsi formları hakkında bilgi sahibi olup, uygulama yapabilir.
|
Beceriler |
Kavramsal/Bilişsel |
Türk-İslâm Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri orijinalinden okuyup anlayabilir.
|
|
Uygulamalı |
Bu alanlarda siyasî, kültürel ve sosyal tarih bakımından disiplinler arası metodolojik, sentezci ve eleştirel bakış açısı kazanır ve bu kazanımlarını çalışmalarında uygulayabilir.
Kazanımlarını eleştirel bir bakış açısıyla bilimsel üretkenliğe dönüştürebilir.
|
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
|
Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik |
Estetik düşünce anlayışına sahiptir.
Türk-İslâm kültürü çerçevesinde tarihî, edebî bir bakış açısı kazanır.
Araştırmalarda Osmanlı Türkçesi ile yazılmış matbu veya yazma eserlerden faydalanabilir.
|
|