Bilgi |
Kuramsal |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar.
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar
|
|
Uygulamalı |
Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar
|
Beceriler |
Kavramsal/Bilişsel |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar
|
|
Uygulamalı |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular
|
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
|
|
Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
|
|