Bilgi |
Kuramsal |
Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar.
Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler.
|
|
Uygulamalı |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular.
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır
|
Beceriler |
Kavramsal/Bilişsel |
Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir.
|
|
Uygulamalı |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir
|
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir
İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir.
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
|
|
Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik |
Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler
Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir.
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür.
|
|