Bilgi |
Kuramsal |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar
Doku ve organ sistemlerinin fonksiyonlarını bilmeli.
Genetik materyalin yapısını bilmeli.
Genetik hastalıkları ve hastalıklara neden olan genleri bilmeli.
Genlerin yapısını bilmeli.
Kromozom ve gen mutasyonlarını bilmeli.
Kalıtım biçimlerini (otozomal dominant, otozomal resesif, cinsiyete bağlı dominant ve resesif kalıtım modelleri) bilmeli.
Moleküler ve sitogenetik tetkik ve analizleri yapabilmeli.
Otozomal ve seks kromozomlarının sayısal ve yapısal anomalilerinin ne anlama geldiğini bilmeli ve açıklayabilmeli.
|
|
Uygulamalı |
|
Beceriler |
Kavramsal/Bilişsel |
|
|
Uygulamalı |
Her türlü dokudan DNA izolasyonunu yapabilmeli.
PCR yapabilmeli.
Agaroz ve poliakrilamid jel elektroforezini yapabilmeli ve yorumlayabilmeli.
Dokudan elde ettiği DNA´yı spektrofotometrede ölçebilmeli.
QF-PCR tekniğini uygulama ve yorumlama becerisine sahip olmalı.
Kan, amniyon, koryon villüs biyopsi örneklerinden hücre kültürü yapabilmeli, kromozom preparatını elde edebilmeli.
Elde edilen kromozom preparatlarından karyotip analizini yapabilmeli, insan kromozomlarının tamamını tanıyabilmeli ve yorumlayabilmelidir.
|
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Kendi başına proje hazırlama tekniği kazanma
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
Bilimsel bir makaleyi yorumlayabilme ve makale nasıl yazılır öğrenmeli.
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Meslektaşlarıyla bilimsel bir ortam oluşturmalı.
|
|
Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik |
Moleküler biyoloji ve genetik laboratuarında sorumluluk alabilecek ve yapılacak çalışmaları yürütebilecek bilgi ve beceriye sahip olmalı.
|
|