|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kimya 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP106 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. TUNÇ TÜKEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kimyasal bileşiklerin yapıları, özellikleri ve tepkime yatkınlıklarını genel olarak öğrenme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bileşikler ve özellikleri hakkında genel bilgi oluşturmak, mühendislik uygulamaları ile ilişkilendirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kimyasal kinetik, kimyasal dengenin ilkeleri, asitler ve bazlar, asit-baz dengeleri, çözünürlük ve kompleks iyon dengeleri, istemli degişme-entropi ve serbest enerji, elektrokimya, baş grup elementleri- metaller, baş grup elementleri-ametaller, geçiş elementleri, kompleks iyonlar ve koordinasyon bileşikleri, çekirdek kimyası, organik kimya, canlılar kimyası |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kimyasal kinetik |
Ders kitapları |
Anlatım ve görsel sunum |
|
2 |
Kimyasal dengenin ilkeleri |
Ders kitapları |
Anlatım ve görsel sunum |
|
3 |
Asitler ve bazlar |
Ders kitapları |
Anlatım ve görsel sunum |
|
4 |
Asit baz dengeleri |
Ders kitapları |
Anlatım ve görsel sunum |
|
5 |
Çözünürlük ve kompleks-iyon dengeleri |
Ders kitapları |
Anlatım ve görsel sunum |
|
6 |
İstemli değişme: Entropi ve serbest enerji |
Ders kitapları |
Anlatım ve görsel sunum |
|
7 |
Elektrokimya |
Ders kitapları |
Anlatım ve görsel sunum |
|
8 |
Ara sınav |
Ders kitapları |
Anlatım ve görsel sunum |
|
9 |
Baş grup elementleri I: Metaller |
Ders kitapları |
Anlatım ve görsel sunum |
|
10 |
Geçiş elementleri |
Ders kitapları |
Anlatım ve görsel sunum |
|
11 |
Organik kimya |
Ders kitapları |
Anlatım ve görsel sunum |
|
12 |
Organik kimya |
Ders kitapları |
Anlatım ve görsel sunum |
|
13 |
Elektrokimya |
Ders Kitapları |
Anlatım ve görsel sunum |
|
14 |
Konu tekrarı ve soru çözümü |
Ders kitapları |
Anlatım ve görsel sunum |
|
15 |
Soru çözümü |
Ders kitapları |
Anlatım ve görsel sunum |
|
16/17 |
Final |
Ders kitapları |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
PETRUCCI,Ralph H.;HARWOOD William S.; HERRING F. GEOFFREY; (Çeviri editörleri Tahsin UYAR, Serpil AKSOY (2002)). Genel Kimya 1 İlkewler ve Modern Uygulamalar, Palme Yayıncılık, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
4 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
5 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
5 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
4 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
5 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
3 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
4 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
5 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
5 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
4 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
4 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
4 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
3 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
3 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
2 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
8 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|