Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Felsefe Semineri II

Dersin Kodu : FGS502

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 5

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CELAL GÜRBÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Felsefe metinlerini yorumlar
Felsefe metinlerini üzerinden sentezler yapar
Konulara ilişkin kişisel görüşlerini belirtir
Eleştirel ve yorumlayıcı bir bilinç kazanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı felsefenin temel problemleri üzerinde ayrıntılı görüş bildirebilme ve bunları sözlü ve yazılı ifade edebilmektir.

Dersin İçeriği : Metafizik problemlerini metafiziğin tarihi ve sistematiği içerisinde incelenecek ve eleştiri ve karşı eleştiriler açısından değerlendirilecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Metafizik Problemlerin Genel Betimlenmesi Felsefe Kavram Sözlüklerinde araştırma Tanımlama Araştırma
2 Platon´un ideler metafiziği Sofist Diyaloğunun okunması Diyalektik çözümleme
3 Aristoteles´in ide eleştirisi ve metafizik görüşü Metafizik´in Girişi Kıyas yoluyla Kanıtlama
4 Descartes´ın cogitosu Yöntem Tartışması Tümdençıkarım
5 Kant"ın Metafizik eleştirisi Antinomilerin çözümlenmesi Transendantal mantık
6 Hume"un metafizik eleştirisi İnsan Anlığı Üzerine Deneme´nin Girişi Fenomenalizm
7 Geist Metafizikleri Hegel"in Mantık"ının Girişi Diyalektik
8 Nietzsche"ni güç istenci J.Granier´in Nietzche´si Geneoloji Yapısöküm
9 Vize Sınava hazırlık Yazılı sınav
10 Schopenhauer"in İstenci İstenç ve Tasarım Olarak Dünya´nın girişi Yeter neden İlkesi
11 Sartre"ın fenomenolojisi Varlık ve Hiçlik"in Girişi Fenomenoloji
12 Heidegger"in temel ontolojisi Nedir bu Felsefe? Dasein Analizi
13 Derrida´nın yapısökümü Uygun kaynaklar çalışılacak Yapısöküm
14 Deleuzecü Eleştiri Uygun kaynaklar çalışılacak Tekil Düşünme
15 Genel değerlendirme Konuları gözden geçirme Etkileşimsel tartışma
16/17 Final Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Cevizci, A. (2005). Metafiziğe Giriş, İstanbul: Paradigma Yay.
 Aristoteles (2012). Metafizik, Çev: Ahmet Arslan. İstanbul: Sosyal Yayınları.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 3
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 3
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 4
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 4
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 4
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 4
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 4
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 3
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 3
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 5
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 5
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 4
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 2
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 5
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5