|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat Felsefesi |
|
Dersin Kodu |
: |
FGS301 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CELAL GÜRBÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Estetik ve sanatla ilgili kavramları tanımlar Sanat ile ilgili filozofların görüşlerini bilir Sanatın farklı çağlardaki gelişmelerini açıklar Sanata yönelik çeşitli teorileri karşılaştırır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Estetik ve sanat objelerini felsefe bir yaklaşımla değerlendirebilmek, sanat eserlerini teorik açıdan yorumlayabilmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sanat Felsefesinin alanına giren problemler, bu problemlerin tarihi, filozoflara göre değerlendirilmesi ve bugünkü durumu. İnsan-sanat ilişkisinin çeşitli yönleriyle değerlendirilmesi. Estetik kavram ve kategorilerin felsefe açısından tartışılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R2-204 dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Estetik ve sanat fenomenlerine betimlemek |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Anlatım-tartışma |
|
2 |
Estetik özne çözümlemesi |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Anlatım-tartışma |
|
3 |
Estetik nesne çözümlemesi : 1.Fenomenolojik çözümleme |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Anlatım-tartışma |
|
4 |
2.Ontolojik çözümleme |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Anlatım-tartışma |
|
5 |
3. Alımlama estetiği ve estetik nesne çözümlemes |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Anlatım-tartışma |
|
6 |
Estetik değer çözümlemesi |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Anlatım-tartışma |
|
7 |
Metafizik güzellik anlayışı |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Anlatım-tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Ontolojik güzellik anlayışı |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Anlatım-tartışma |
|
10 |
Genellikle güzel, doğada ve sanatta güzel |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Anlatım-tartışma |
|
11 |
Yüce ve Güzellik |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Anlatım-tartışma |
|
12 |
Estetik yargı çözümlemesi |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Anlatım-tartışma |
|
13 |
Sanatta içerik ve biçim sorunu |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Anlatım-tartışma |
|
14 |
Avangard Sanat anlayışı |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Anlatım-tartışma |
|
15 |
Sanatın çağımızdaki durumunu değerlerlendirmei |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Anlatım-tartışma |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tunalı, İsmail, (1995), Estetik, İstanbul: Remzi Kitabevi.
Lukacs, Georg, (1985), Estetik, İstanbul: Payel Yayınevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Kuçuradi, İ., (2000), Sanata Felsefeyle Bakmak, Ankara: Ayraç Yayınları.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
4 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
4 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
3 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
4 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
3 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
4 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
3 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
4 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
2 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
5 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
3 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
4 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
4 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
2 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
2 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
4 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 113 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|