| 
                        
                            
                                | 
	
    
|  | 
                            | Ders Bilgileri |  |  |  
                            | Dersin Adı | : | İstatistik |  | 
 |  
                            | Dersin Kodu | : | FGE202 |  | 
 |  
                            | Dersin Türü | : | Zorunlu |  | 
 |  
                            | Dersin Aşaması | : | Birinci Aşama (Lisans) |  | 
 |  
                            | Dersin Yılı | : | 2 |  | 
 |  
                            | Dersin Dönemi | : | Bahar (16 Hafta) |  | 
 |  
                            | Dersin AKTS Kredisi | : | 5 |  | 
 |  
                            | Eğitici(ler)nin Adı | : | Prof.Dr. ADNAN           GÜMÜŞ 
 |  | 
 |  
                            | Dersin Öğrenme Kazanımları | : | Merkezi eğilim ölçüleri ve dağılım ölçülerini kavrar Örnekleme dağılımlarını ve özelliklerini kavrar
 İstatistiğin empirik sosyal araştırmalardaki yerini kavrar
 Normal dağılımı diğer dağıllımlardan ayırt eder
 
 |  | 
 |  
                            | Dersin Veriliş Şekli | : | Örgün (Yüz Yüze) |  | 
 |  
                            | Dersin Önkoşulları | : | Yok |  | 
 |  
                            | Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | : | Yok |  | 
 |  
                            | Dersin Amacı | : | Araştırma sürecinde problemlere uygun istatistiksel teknikleri belirleme, bu teknikleri açıklama, alınan sonuçları grafik veya tablolarla sunma ve yorumlama. |  | 
 |  
                            | Dersin İçeriği | : | Bireyler ve bilimler grubuyla ilgili gözlem verilerinden herhangi bir olaya ilişkin sonuçlar çıkarma tekniklerinin gösterilmesi, bu amaçla: sayısal verilerin değerlendirilmesi, işlenmesi ve yorumlayıcı işlemler için temel kavramların verilmesi; empirik sosyal araştırmacının temel işlevleri; sosyal bilimlerde önemli değişkenler ve ölçekleri; dağılımların biçimleri, boyutları, ilişki ölçümleri ve katsayıları, olasılıklar, standart puanlar incelenmektedir. |  | 
 |  
                            | Dersin Dili | : | Türkçe |  | 
 |  
                            | Dersin Yeri | : | R2-202 dersliği |  | 
 |  
 
          |  | Ders Planı |   |  | Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |   
        |  | 1 | İstatistiğin konumu, Emprik Sosyal araştırmadaki işlevleri | Uygun kaynaklar çalışılacak | Ön okuma, örnek seçimi |   
        |  | 2 | Sosyal Bilimlerde Önemli değişkenler ve ölçek tipleri | Uygun kaynaklar çalışılacak | Ön okuma, örnek seçimi |   
        |  | 3 | Tekboyutlu dağılımlar, dağılım sıkları | Uygun kaynaklar çalışılacak | Ön okuma, örnek seçimi |   
        |  | 4 | Merkezi eğilim ölçüleri, yayılım değerleri | Uygun kaynaklar çalışılacak | Ön okuma, örnek seçimi |   
        |  | 5 | İki boyutlu dağılımlar ve ilişki kavramı | Uygun kaynaklar çalışılacak | Ön okuma, örnek seçimi |   
        |  | 6 | Adsal değişkenler arasındaki ilişkinin açıklanması | Uygun kaynaklar çalışılacak | Ön okuma, örnek seçimi |   
        |  | 7 | Sıralayıcı ölçekler arasındaki ilişkinin açıklanması | Verilen istatistiki işlemler tamamlanacak | Ön okuma, örnek seçimi |   
        |  | 8 | Ara sınav | Sınava hazırlanma | Yazılı Sınav |   
        |  | 9 | Metrik değişkenler arasındaki ilişkinin açıklanması (korelasyon tabelası - regrasyon doğrusu hesabı) | Uygun kaynaklar çalışılacak | Ön okuma, örnek seçimi |   
        |  | 10 | Olasılıklar | Uygun kaynaklar çalışılacak | Ön okuma, örnek seçimi |   
        |  | 11 | Dağılım biçimleri, örnekleme ve ana kütlede temel düşünce | Uygun kaynaklar çalışılacak | Ön okuma, örnek seçimi |   
        |  | 12 | Normal Dağılımlar | Uygun kaynaklar çalışılacak | Ön okuma, örnek seçimi |   
        |  | 13 | Normal Dağılımların özellikleri | Uygun kaynaklar çalışılacak | Ön okuma, örnek seçimi |   
        |  | 14 | Stadart Puanlar | Uygun kaynaklar çalışılacak | Ön okuma, örnek seçimi |   
        |  | 15 | Genel değerlendirme | Konuların gözden geçirilmesi | Anlatım, problem çözme, etkileişmsel tartışma |   
        |  | 16/17 | Final sınavı | Sınava hazırlanma | Yazılı Sınav |  |  | 
 |  
 
|  | Önerilen Kaynak ve Okumalar |  |  | Kaynak Türü | Kaynak Adı |  |  | Ders Notu ve Kitaplar |  Durgun, M. S., (1994), Sosyal Bilimlerde İstatistik Yöntemleri, Ankara: Baki Kitabevi. 
  İstatistiğe Giriş, E.F. Lindquit Alkım Yayınları, 1996 
  Arıcı, Hüsnü, (1991) İstatistik Yöntem ve Uygulamalar, Ankara: Meteksan. 
 |  
    |  |  |   |  | Diğer Kaynaklar |  |  |  | 
 |  
 
|  | Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |   
|  | Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri | Sayısı | Katkı Yüzdesi |   
|  | Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 60 |   
|  | Ödev/Proje/Diğer | 1 | 40 |   
|  | Toplam | 100 |   
|  | Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı | 40 |   
|  |   
|  | Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi | 100 |   
|  | Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı | 60 |   
|  | Toplam | 100 |  |  | 
 |  
       
                       |  | Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |  |  | No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |  
  
|  | 1 | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 2 |  
  
|  | 2 | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 4 |  
  
|  | 3 | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 2 |  
  
|  | 4 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir | 2 |  
  
|  | 5 | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir | 4 |  
  
|  | 6 | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | 3 |  
  
|  | 7 | Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır | 3 |  
  
|  | 8 | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir | 4 |  
  
|  | 9 | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar | 2 |  
  
|  | 10 | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar | 3 |  
  
|  | 11 | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 3 |  
  
|  | 12 | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler | 3 |  
  
|  | 13 | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur | 3 |  
  
|  | 14 | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur | 4 |  
  
|  | 15 | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | 4 |  
  
|  | 16 | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar | 3 |  
  
|  | 17 | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir | 4 |   |  | * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |  |  | 
 |   
             |  | Öğrenci İş Yükü - AKTS |  |  | Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |  |  | Ders ile İlgili Çalışmalar |   |  | Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |  |  | Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |  |  | Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |  |  | Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |  |  | Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |  |  | Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |   |  | Toplam İş Yükü: | 113 |  |  | Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.52 |  |  | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |  |  
 |  |