Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Program Geliştirme Ve Öğretimi

Dersin Kodu : E 431

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Arş.Gör. MÜKERREM AKBULUT TAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Program geliştirmeye ilişkin temel kavramlarını açıklar
Programın temel ögelerini hatırlar
Program türlerini açıklar
Program geliştirmenin bilimsel temellerini örneklerle açıklar.
Eğitim programlarında tasarım yaklaşımlarını açıklar.
Program geliştirmede planlama aşamalarını hatırlar
Hedef alanlarını ve düzeylerini açıklar.
Program geliştirmede içerik tasarlama modellerini açıklar.
Eğitim durumlarını açıklar
Öğretimi planlama ilkelerini açıklar
Plan hazırlama aşamalarını açıklar
Program değerlendirme yaklaşımlarını açıklar
Öğretim stratejilerini açıklar
Öğretimde yeni yaklaşımları açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Eğitim programları ile ilgili temel kavramlar, teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve program ve öğretim ilişkisi hakkında bir bakış açısı geliştirmek

Dersin İçeriği : Temel program geliştirme kavramları ve süreçleri, öğretim planlarının geliştirilmesi ve öğretim stratejileri ve yeni yaklaşımlar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Program geliştirmede temel kavramlar yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
2 Programın temel ögeleri yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
3 Program türleri yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
4 Program geliştirmenin kuramsal temelleri yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
5 Program tasarımı yaklaşımları yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
6 Program geliştirmeyi planlama yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
7 ara sınav sınava hazırlanma yok
8 Öğretim programında hedefler ev ödevi anlatım/Soru-cevap/Tartışma
9 Öğretim programında içerik yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
10 Eğitim durumları yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
11 Programın değerlendirilmesi yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
12 Öğretim sürecini planlama Bireysel olarak ders planı hazırlama anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması
13 Öğretim stratejiler yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
14 Öğretimde yeni yaklaşımlar araştırma ödevi anlatım/Soru-cevap/Tartışma
15 Genel değerlendirme yok anlatım/Soru-cevap/Tartışma
16/17 final sınavı sınava hazırlanma yok


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Demirel, Özcan. (2008). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
 Özçelik, D. A. (1987) Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM Eğitim Yay.8
 Ertürk, S. (1973) Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları :
 Varış,F. (1979) Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: A.Ü. Eğitim Fakültesi Yay, 53
 Küçükahmet L. (2001). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Nobel Yayınları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 0
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 0
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 1
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 3
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 0
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 2
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 4
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 4
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 2
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 0
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 0
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 4
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 5
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 3
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 0
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 0
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 107
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.28
Dersin AKTS Kredisi: 4