Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Culture in Second Language Learning and Teaching |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 745 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yerel ve hedef kültür bilgileri ile bunların dil öğrenim ve öğretimine etkileri
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciler bu derste ikinci bir dil öğreniminin sadece ikinci dil edinmeyi değil, ikinci bir kültürü edinmeyi de içerdiğini öğreneceklerdir. Dil öğrenenler ve öğretmenler, ikinci bir dilde anlam oluşturmayı etkileyen kendi dünya görüşlerini, varsayımlarını ve inançlarını sınıfa getirirler. Dil ve kültür etkileşimi öğretmenlerin göz önünde bulundurmaya ihtiyaç duyduğu, öğrenme ve öğretme dili ile hedef kültür, kültürler arası iletişim ve öğrencilerin beklentileri de dahil olmak üzere öğretmenin dikkate almasını gerektiren önemli pedagojik etkileri, olabilir. Dil öğrenenlerin, ana dili İngilizce olanlardan ve olmayanlardan beklentileri, algıları ve farklı kültürlerin öğretim ortamlarında uygunluğu da ele alınacaktır.
Öğrenciler kültür, kültürler arası, küreselleşme ve dil, dil öğretimi ve öğrenme üzerinde internet etkilerinin farkında olacak ve pratik sınıf ortamında bu bilgileri uygulaması mümkün olacaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Ikinci dil öğrenme ve kültür, dil öğretmenleriin sınıfa getirdiği varsayımlar ve inançlar , kültür dil ve kültür etkileşiminin pedagojik etkileri, öğrencilerin dil öğrenme ve öğretme ile ilgili beklentileri, kültür ve kültürlerarası etkileşim, küreselleşme ve internetin dile, dil öğretimine ve öğrenmeye etkileri |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 & R2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
What is culture? |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
2 |
Understanding Culture |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
3 |
The Intercultural Dimensions |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
4 |
Intercultural Language Learning |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
5 |
An Intercultural Approach to Second language Learning |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
6 |
Implementing an Intercultural Approach |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
7 |
Culture and Conversational English |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Culture in Written Genres |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
10 |
Exploring Culture Through Interviews |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
11 |
Exploring Culture Through Interviews |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
12 |
Developing Visual Literacy |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
13 |
Using Literary, Media and Cultural Studies |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
14 |
Assessing Intercultural Communication |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
15 |
Prospects for Teaching and Learning Language and Culture |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/sunum/tartışma |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
4 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
4 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
5 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
4 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
5 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
5 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
4 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|