Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Instructional Leadership:Organizing Affective Teaching in Language Classrooms |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 737 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
güvenli dil öğrenme ortamı oluşturma dil sınıfında duyuşsal öğrenme sürecini yönetebilme bireysel duyuşsal farklılıkları tespit edebilme ve ona göre öğretme yöntemi belirleme bireyler arası etkili iletişim sağlama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı dil öğrenme sürecinin önemli bir parçasını oluşturan duyuşsal boyutu ve içeriğini inceleyerek öğretmenlerin sadece bir dil öğreten değil bir lider olarak görevleri konusunda farklılık yaratmak ve öğretmenlerin öğrenmenin duyuşsal boyutunun yönetilmesinde etkin rol almalarını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
sosyal-duyuşsal öğrenme; motivasyon; duyuşsal koçluk; dil öğrencisi psikolojisi |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
öğretim elemanı ofisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dil öğrenme sürecinde bireysel farklılıklar |
araştırma ve okuma |
sınıf içi tartışma |
|
2 |
Kişilik ve öğrenme |
araştırma ve okuma |
sınıf içi tartışma |
|
3 |
Yetenek ve dil öğrenme |
araştırma ve okuma |
sınıf içi tartışma |
|
4 |
Motivasyon ve dil öğrenme |
araştırma ve okuma |
sınıf içi tartışma |
|
5 |
Öğrenme biçemleri ve dil öğrenme |
araştırma ve okuma |
sınıf içi tartışma |
|
6 |
Dil öğrenme stratejileri |
araştırma ve okuma |
sınıf içi tartışma |
|
7 |
Öğrenci dil öğrenme süreci yönetimi |
araştırma ve okuma |
sınıf içi tartışma |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Dil öğrenme sürecinde kaygı ve rolü |
araştırma ve okuma |
sınıf içi tartışma |
|
10 |
Dil öğrenme sürecinde öz güven ve rolü |
araştırma ve okuma |
sınıf içi tartışma |
|
11 |
Dil öğrenme sürecinde öğrenci inançları ve rolü |
araştırma ve okuma |
sınıf içi tartışma |
|
12 |
Sınıf içi uygulama |
araştırma ve okuma |
sınıf içi gözlem ve raporlama |
|
13 |
Sınıf içi uygulama |
araştırma ve okuma |
sınıf içi gözlem ve raporlama |
|
14 |
Sınıf içi uygulama |
araştırma ve okuma |
vaka çalışması |
|
15 |
Sınıf içi uygulama |
araştırma ve okuma |
vaka çalışması |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
5 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
5 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
0 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
4 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
0 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
0 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
4 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|