Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Instructional Leadership:Organizing Affective Teaching in Language Classrooms

Dersin Kodu : ELT 737

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları : güvenli dil öğrenme ortamı oluşturma
dil sınıfında duyuşsal öğrenme sürecini yönetebilme
bireysel duyuşsal farklılıkları tespit edebilme ve ona göre öğretme yöntemi belirleme
bireyler arası etkili iletişim sağlama

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı dil öğrenme sürecinin önemli bir parçasını oluşturan duyuşsal boyutu ve içeriğini inceleyerek öğretmenlerin sadece bir dil öğreten değil bir lider olarak görevleri konusunda farklılık yaratmak ve öğretmenlerin öğrenmenin duyuşsal boyutunun yönetilmesinde etkin rol almalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : sosyal-duyuşsal öğrenme; motivasyon; duyuşsal koçluk; dil öğrencisi psikolojisi

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : öğretim elemanı ofisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dil öğrenme sürecinde bireysel farklılıklar araştırma ve okuma sınıf içi tartışma
2 Kişilik ve öğrenme araştırma ve okuma sınıf içi tartışma
3 Yetenek ve dil öğrenme araştırma ve okuma sınıf içi tartışma
4 Motivasyon ve dil öğrenme araştırma ve okuma sınıf içi tartışma
5 Öğrenme biçemleri ve dil öğrenme araştırma ve okuma sınıf içi tartışma
6 Dil öğrenme stratejileri araştırma ve okuma sınıf içi tartışma
7 Öğrenci dil öğrenme süreci yönetimi araştırma ve okuma sınıf içi tartışma
8 Arasınav
9 Dil öğrenme sürecinde kaygı ve rolü araştırma ve okuma sınıf içi tartışma
10 Dil öğrenme sürecinde öz güven ve rolü araştırma ve okuma sınıf içi tartışma
11 Dil öğrenme sürecinde öğrenci inançları ve rolü araştırma ve okuma sınıf içi tartışma
12 Sınıf içi uygulama araştırma ve okuma sınıf içi gözlem ve raporlama
13 Sınıf içi uygulama araştırma ve okuma sınıf içi gözlem ve raporlama
14 Sınıf içi uygulama araştırma ve okuma vaka çalışması
15 Sınıf içi uygulama araştırma ve okuma vaka çalışması
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Dil öğrenen psikolojisi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 5
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 5
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 0
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 4
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 0
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 0
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 4
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6