|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitkisel Tasarım 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
P 323 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CENGİZ USLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Peyzaj tasarımı sürecinin aşamalarını kavramak. Ekolojik verileri peyzaj tasarımlarına nasıl yansıtabileceği konusundaki kuramsal bilgileri edinmek. Peyzaj tasarımında biçimlendirme kavram ve yöntemlerini kavramak. Gereksinimlere uygun ve ekolojik verilerle dengeli peyzaj tasarım fikirleri oluşturabilmek. Edindiği bilgileri verilen bir alanın tasarımında kullanabilmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel Tasarım I ve II, Bitki Materyali I, II derslerinde edinilen bilgi birikimi, gözlem ve deneyimleri ekolojik ilke ve ölçütlerle bütünleştirip konut, çocuk oyun alanı ve mahalle parkı düzeylerinde peyzaj mekanlarını tasarlayabilme yetisini kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Peyzaj bitkilerinin tasarımındaki yeri, fonksiyonel ve estetik tasarım ilkeleri ve uygulama örnekleri. Biçim, ölçü, doku ve renk gibi Tasarım öğelerinin bitkiler ile ilişkisi, bu öğelerin tasarım ilkelerine uygun kullanımı, açık mekanlarda bitkilerle sağlanabilecek görsel, hareket, iklim, kirlilik kontrolleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
stüdyo 3 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitki -Tasarım ilişkisi, Tasarım öğelerinin bitkiler ile ilişkisi - Biçim |
yok |
Ders Anlatımı |
|
2 |
Tasarım öğelerinin bitkiler ile ilişkisi - Ölçü |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Ders Anlatımı |
|
3 |
Tasarım öğelerinin bitkiler ile ilişkisi - Doku |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Ders Anlatımı |
|
4 |
Tasarım öğelerinin bitkiler ile ilişkisi – Renk |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Ders Anlatımı |
|
5 |
1/200 ölçekli bir Ev Bahçesinin Tasarım öğeleri ile ilişkilendirerek bitkilendirme tasarı çalışmaları |
Ön tasar çalışmaları |
Tasarım kritiği |
|
6 |
Tasar çalışmalarının Değerlendirilmesi |
Tasarımın plan ve kesitlerinin oluşturulması |
Tasarım kritiği |
|
7 |
Tasarım öğelerinin tasarım ilkelerine uygun kullanımı |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Ders Anlatımı |
|
8 |
Çeşitlilik, Tekrar |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Ders Anlatımı |
|
9 |
Arasınav |
Sınava hazırlanmak |
sınav |
|
10 |
Vurgu, Denge, Oran, Koram |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Ders Anlatımı |
|
11 |
Uyum, Zıtlık |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Ders Anlatımı |
|
12 |
1/200 ölçekli bir Mahalle Parkının Tasarım İlkeleri ile ilişkilendirerek bitkilendirme tasarı çalışmaları |
Ön tasar çalışmaları |
Tasarım kritiği |
|
13 |
Tasar Çalışmalarının Değerlendirilmesi |
Tasarımın plan ve kesitlerinin oluşturulması |
Tasarım kritiği |
|
14 |
Açık mekanlarda bitkilerle sağlanabilecek görsel Kontrol, Hareket Kontrolü |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Ders Anlatımı |
|
15 |
Açık mekanlarda bitkilerle sağlanabilecek iklim ve kirlilik kontrolleri. 1/200 ölçekli bir Mahalle Parkının Tasarım İlkeleri ile ilişkilendirerek bitkilendirme çalışmaları |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma, Ön tasar çalışmaları |
Tasarım kritiği |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
Sınava hazırlanmak |
sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gültekin, E., Bitki Kompozisyonu, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Ders Kitabı No: 10, Adana, 1990.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Robinson, N., 2004. The Planting Design Handbook 2nd ed., Ashgate Publishing Company, Burlington, USA
Austin, R. L., 2001. Elements of Planting Design. John Wiley & Sons, Inc., New Jersey.
Scarfone, S. C., 2007. Professional Planting Design. John Wiley & Sons, Inc., New Jersey.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için gerekli bilgileri edinmek ve kavramak. Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. |
5 |
|
2 |
Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda bilgi edinmek ve bu bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek düzeyde kavrar. Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanacak düzeyde bilgi edinir |
2 |
|
3 |
Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda yeterli bilgileri edinir ve kavrar |
5 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinir |
0 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir |
0 |
|
6 |
Araştırarak ve alternatif düşüncelerin eleştirel yorumlamasını yaparak planlama, tasarım ve yönetim sürecinde çeşitli peyzaj öğelerini çözümleyebilme ve değerlendirebilme yetisini kazanmak |
3 |
|
7 |
Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır |
3 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. |
3 |
|
9 |
Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlama ve kullanma becerisine sahip olmak, değişik peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır |
2 |
|
10 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
0 |
|
11 |
Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel altyapıya sahip olma; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir |
5 |
|
12 |
Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanabilir |
2 |
|
13 |
Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanabilme ve doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda, peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek yeterli altyapıyı kazanır
|
5 |
|
14 |
Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, bilgi birikimini peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanabilir |
5 |
|
15 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/ tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar |
5 |
|
16 |
Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanabilir |
5 |
|
17 |
Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar |
5 |
|
18 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
3 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi |
0 |
|
20 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık ve mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
6 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 97 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|