|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Web Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE411 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. OZAN ŞENKAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Web kavramını açıklayacak Web sitesi tasarlayacak Web sitesi yayınlayacak Web sitesinin öğelerini anlatacak Web sayfası kaynaklarına ulaşacak İnternet temelli öğretmenin kuramsal temellerini açıklayacak Web temelli öğrenmenin avantajları ve dezavantajlarını sıralayacak Web temelli öğretimde karşılaşabileceği sorunları tartışacak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Web yayıncılığının ilkelerinin bilinmesini sağlamak. Web içeriği geliştirme becerilerini kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Web yayıncılığı ve Site tasarım süreci, HTML’e giriş, Bağlantılar ve Internet adreslerinin kullanımı, Web editörünün kullanımı, HTML ile resim ve görüntülerin kullanımı, HTML ile sayfa tasarımı, arka planlar, renkler ve metinler, HTML ile tablolar ve listeler, HTML ile çerçeve ve katman kullanımı, HTML form ve form elemanları, HTML şablonlarının kullanımı, HTML ve diğer ortam türleri, HTML ve diğer ortam türleri, Biçimlendirmede Stil sayfalarının kullanımı, HTML ile Dinamik sayfalar oluşturma, Web Tasarımında yenilikler XML, RSS, Blog, Web sitesi projesi ve uygulamaları, İnternet/web destekli/temelli öğrenmede temel kavramlar; İnternet/web destekli/temelli öğrenmenin kuramsal temelleri; avantaj ve dezavantajları; İnternet/web destekli/temelli öğrenmede bir ders iskeleti oluşturma; İnternet/web destekli/temelli öğrenmede tasarım ilkelerini kullanma; İnternet/web destekli/temelli öğrenmede etkileşimi uygun biçimde kullanma, Web temelli/destekli öğrenme ortamlarında karşılaşılabilecek temel teknik problemler ve çözüm yolları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
WWW servisinin tarihçesi ve kullanım alanları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
|
2 |
Web servisinin yapısı |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
|
3 |
Web yayıncılığı ve site tasarım süreci |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
|
4 |
HTML ve XHTML kavramı ve yapısı |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
|
5 |
HTML etiketleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
|
6 |
XML kavramı ve uygulamaları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
|
7 |
RSS kavramı ve uygulamaları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
|
8 |
ARASINAV |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Sınav, Ödev, Proje/Tasarım |
|
9 |
Blog kavramı ve uygulamaları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
|
10 |
Blog kavramı ve uygulamaları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
|
11 |
Öğrenme içeriğinin web’de kullanımı |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
|
12 |
Web’de öğrenme içeriği geliştirme |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
|
13 |
Web destekli öğrenmede tasarım ilkelerini kullanma |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
|
14 |
Web temelli öğrenmede etkileşim kullanımı |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
|
15 |
Web destekli öğrenmede karşılaşılan sorunlar ve çözümleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Sınav, Ödev, Proje/Tasarım |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dr. Cahit AKIN. Her Yönüyle İnternet Alfa yayınları. 2012
Yrd. Doç. Dr. Veysel Bolat. HTML ve ASP. (Ç.Ü Ders notu yayınları.)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
4 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
4 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
4 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
4 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
4 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
4 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
5 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
4 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
3 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
4 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
5 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
5 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
3 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
3 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
5 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
4 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
4 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|