Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Web Tasarımı

Dersin Kodu : BTE411

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. OZAN ŞENKAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Web kavramını açıklayacak
Web sitesi tasarlayacak
Web sitesi yayınlayacak
Web sitesinin öğelerini anlatacak
Web sayfası kaynaklarına ulaşacak
İnternet temelli öğretmenin kuramsal temellerini açıklayacak
Web temelli öğrenmenin avantajları ve dezavantajlarını sıralayacak
Web temelli öğretimde karşılaşabileceği sorunları tartışacak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Web yayıncılığının ilkelerinin bilinmesini sağlamak. Web içeriği geliştirme becerilerini kazandırmak.

Dersin İçeriği : Web yayıncılığı ve Site tasarım süreci, HTML’e giriş, Bağlantılar ve Internet adreslerinin kullanımı, Web editörünün kullanımı, HTML ile resim ve görüntülerin kullanımı, HTML ile sayfa tasarımı, arka planlar, renkler ve metinler, HTML ile tablolar ve listeler, HTML ile çerçeve ve katman kullanımı, HTML form ve form elemanları, HTML şablonlarının kullanımı, HTML ve diğer ortam türleri, HTML ve diğer ortam türleri, Biçimlendirmede Stil sayfalarının kullanımı, HTML ile Dinamik sayfalar oluşturma, Web Tasarımında yenilikler XML, RSS, Blog, Web sitesi projesi ve uygulamaları, İnternet/web destekli/temelli öğrenmede temel kavramlar; İnternet/web destekli/temelli öğrenmenin kuramsal temelleri; avantaj ve dezavantajları; İnternet/web destekli/temelli öğrenmede bir ders iskeleti oluşturma; İnternet/web destekli/temelli öğrenmede tasarım ilkelerini kullanma; İnternet/web destekli/temelli öğrenmede etkileşimi uygun biçimde kullanma, Web temelli/destekli öğrenme ortamlarında karşılaşılabilecek temel teknik problemler ve çözüm yolları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 WWW servisinin tarihçesi ve kullanım alanları Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
2 Web servisinin yapısı Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
3 Web yayıncılığı ve site tasarım süreci Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
4 HTML ve XHTML kavramı ve yapısı Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
5 HTML etiketleri Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
6 XML kavramı ve uygulamaları Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
7 RSS kavramı ve uygulamaları Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
8 ARASINAV Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Sınav, Ödev, Proje/Tasarım
9 Blog kavramı ve uygulamaları Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
10 Blog kavramı ve uygulamaları Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
11 Öğrenme içeriğinin web’de kullanımı Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
12 Web’de öğrenme içeriği geliştirme Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
13 Web destekli öğrenmede tasarım ilkelerini kullanma Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
14 Web temelli öğrenmede etkileşim kullanımı Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
15 Web destekli öğrenmede karşılaşılan sorunlar ve çözümleri Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Sınav, Ödev, Proje/Tasarım


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Dr. Cahit AKIN. Her Yönüyle İnternet Alfa yayınları. 2012
 Yrd. Doç. Dr. Veysel Bolat. HTML ve ASP. (Ç.Ü Ders notu yayınları.)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 4
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 4
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 4
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 4
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 4
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 4
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 5
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 4
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 3
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 4
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 5
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 5
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 3
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 3
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 5
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 4
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 4
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5