Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Anorganik Kimya Lab. 1

Dersin Kodu : KM 231

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL
Prof.Dr. SELAHATTİN SERİN
Prof.Dr. OSMAN SERİNDAĞ
Doç.Dr. EMEL YILDIZ
Prof.Dr. HAMİT BOZTEPE

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Çözelti hazırlama ve ayarlama
2.Hidrojen peroksitin elde edilmesi
3.Bir tebeşir örneğinin saflığının tayini
4.Alüminyum klorürün hazırlanması
5.Sodyum hipoklorit ve beyazlatma tozu

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : KM 219 Anorganik Kimya 1

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Anorganik kimya analiz ve sentez yöntemlerinin öğrenilmesi, el becerilerinin kazandırılması.

Dersin İçeriği : Anorganik kimya I deneyleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çözelti hazırlama ve ayarlama Föyden ilgili deney çalışılmalı Deneysel Gözlem
2 Hidrojen peroksitin elde edilmesi Föyden ilgili deney çalışılmalı Deneysel Gözlem
3 Bir tebeşir örneğinin saflığının tayini Föyden ilgili deney çalışılmalı Deneysel Gözlem
4 Alüminyum klorürün hazırlanması Föyden ilgili deney çalışılmalı Deneysel Gözlem
5 Sodyum hipoklorit ve beyazlatma tozu Föyden ilgili deney çalışılmalı Deneysel Gözlem
6 Magnezyum sülfat heptahidratın hazırlanması Föyden ilgili deney çalışılmalı Deneysel Gözlem
7 Ara Sınav Föyden ilgili deney çalışılmalı Sınav
8 Magnezyum sülfat heptahidratın saflığının tayini Föyden ilgili deney çalışılmalı Deneysel Gözlem
9 Laboratuarda amonyak eldesi Föyden ilgili deney çalışılmalı Deneysel Gözlem
10 Sert-yumuşak asit ve bazların çözünürlüğü Föyden ilgili deney çalışılmalı Deneysel Gözlem
11 Musluk suyunun geçici ve kalıcı sertliğinin tayini Föyden ilgili deney çalışılmalı Deneysel Gözlem
12 Amonyum nikel (II) sülfat hekzahidratın hazırlanması Föyden ilgili deney çalışılmalı Deneysel Gözlem
13 Potasyum alüminyum sülfat dodekahidratın (şap) hazırlanması Föyden ilgili deney çalışılmalı Deneysel Gözlem
14 Mazeret deneylerinin yapılması Föyden ilgili deney çalışılmalı Deneysel Gözlem
15 Final Sınavı Föyden ilgili deney çalışılmalı Sınav
16/17 FİNAL SINAVI Föyden ilgili deney çalışılmalı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Boztepe, H., (1997), Anorganik Kimya Deneyleri, Ç.Ü. Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü, Adana.
 2. Miessler G. L., Tarr D. A., Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Nurcan Karacan, Prof. Dr. Perihan Gürkan, İnorganik Kimya, Palme Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 5
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 4
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 3
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 4
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 3
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 5
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 3
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 4
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 3
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 5
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 2
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 3
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 5
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 99
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.96
Dersin AKTS Kredisi: 4