Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Örgüt Kültürü

Dersin Kodu : SYB403

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ALİ DANIŞMAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kültür ve örgüt kültürü kavramlarını ve modellerini irdeler.
Örgüt kültüründe insan faktörünün yerini ve ilişkisini analiz eder.
Örgüt Kültürünün Farklılaşması ve Entegrasyonunu karşılaştırıp eleştirir.
Kültür ile iletişimin ve liderliğin ilişkisini ölçütlere göre eleştirir.
Örgüt kültürü ve cinsiyet ilişkisini değerlendirir.
Örgüt Kültürünün küreselleşme ile ilişkisini değerlendirir.
Örgüt kültürünün değişimini ve öğrenilmesini analiz eder.
Örgüt kültürü ve etik ilişkisini irdeler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : SYB403 Örgüt Kültürü

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çalışma ortamındaki kişilerin bulundukları örgütü, kültürünü, kendileri ile bu kültürün uyumunu anlamaları; kültürel farklılaşma, kültürel değişim, kültürel görecelik ve entegrasyon gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri ve örgüt kültürü ile ilgili yeni açılımları öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Bu derste kişinin bulundukları örgütü daha iyi tanıması için kültürel farklılaşma, kültürel değişim, kültürel görecelik ve entegrasyon, örgüt kültürünün yönetim anlayışına etkileri ve örgüt kültüründeki yeni açılımlar gibi konulara değinilecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kültür Kavramının Tanımı, Kültürün Öğeleri İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler Anlatım, tartışma
2 Kültürel Boyutlar İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler Anlatım, tartışma
3 Örgüt Kültürünün Tanımı ve Oluşumu İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler Anlatım, tartışma
4 Örgüt Kültürünün Boyutları İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler Anlatım, tartışma
5 Örgüt Kültürü ile İlgili Model ve Yaklaşımlar İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler Anlatım, tartışma
6 Örgüt Kültürü-Kurumsallaşma İlişkisi İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler Anlatım, tartışma
7 Örgüt Kültüründe Liderin İşlevleri İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler Anlatım, tartışma
8 ARA SINAV
9 Örgüt Kültürünün Değiştirilmesi İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler Anlatım, tartışma
10 Örgüt Kültürünün Ölçülmesi I İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler Anlatım, tartışma
11 Örgüt Kültürünün Ölçülmesi II İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler Anlatım, tartışma
12 Örgüt Kültürü ile İlişkili Kavramlar: Örgütsel Vatandaşlık, Örgütsel Bağlılık İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler Anlatım, tartışma
13 Örgüt Kültürü ile İlişkili Kavramlar: Motivasyon İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler Anlatım, tartışma
14 Örgüt Kültürü ile İlişkili Kavramlar: Performans İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler Anlatım, tartışma
15 FİNAL SINAVI
16/17 FİNAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Doğan Binali, Örgüt Kültürü, 2007, Beta Yayınevi
 SCHEIN,H.E., Organizational Culture and Leadership, Jossey-Boss Publishers,1992, San Francisco-USA.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 1
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 5
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 4
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 5
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 5
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 1
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 5
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 3
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 1
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 5
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 1
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 2
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 0
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4