Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Spor Fizyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
UzmanDr. ÇİĞDEMZEREN Doç.Dr. KEREM TUNCAY ÖZGÜNEN Prof.Dr. SANLI SADİ KURDAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnsan vücudunda kullanılan besin ögelerinin neler olduğunu ve bunların fonksiyonlarının neler olduğunu anlar
Enerji metabolizmasının nelerden oluştuğunu öğrenir
Vücuttaki uyarılabilir hücrelerin neler olduğunu ve fonksiyonlarını anlar
İskelet kaslarının özelliklerini ve çaışma prensiplerini anlar
Solunum Sisteminin fonksiyonlarını anlar
Kalp ve damar sistemini işleyişini ve fonksiyonlarını anlar
İnsan vücudundaki kanın özelliklerini anlar
Sindirim Sistemi ve Böbrek Çalışma prensiplerini anlar
Endokrin sistem ve Fonksiyonlarını anlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnsan vücudunu oluşturan sistemlerin fonksiyonlarının ve bu fonksiyonların egzersize farklı koşullara
cevabının öğretilmesi
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Fizyoloji Bilimine giriş,hücre,doku ve organeller.
Beslenme ve Enerji sistemleri
Sinir sistemi fizyolojisi
İskelet kas sistemi fizyolojisi
İskelet kas sistemi fizyolojisi
Solunum Sistemi ve Egzersiz
Solunum Sistemi ve Egzersiz
Kardiyovasküler sistem fizyolojisi
Kardiyovasküler sistem fizyolojisi
Kan ve Dolaşım
Renal Ve Gastrointestinal sistem fizyolojisi
Endokrin Sistem Fizyolojisi
Endokrin Sistem Fizyolojisi
Genel Tekrar
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fizyoloji Bilimine giriş,hücre,doku ve organeller. |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunu ve interaktif yöntem |
|
2 |
Beslenme ve Enerji sistemleri
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunu ve interaktif yöntem |
|
3 |
Sinir sistemi fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunu ve interaktif yöntem |
|
4 |
İskelet kas sistemi fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunu ve interaktif yöntem |
|
5 |
İskelet kas sistemi fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunu ve interaktif yöntem |
|
6 |
Solunum Sistemi ve Egzersiz |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunu ve interaktif yöntem |
|
7 |
solunum sistemi ve egzersiz |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunu ve interaktif yöntem |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Kardiyovasküler sistem fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunu ve interaktif yöntem |
|
10 |
Karrdiyovasküler sistem fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunu ve interaktif yöntem |
|
11 |
Renal Ve Gastrointestinal sistem fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunu ve interaktif yöntem |
|
12 |
Endokrin Sistem Fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunu ve interaktif yöntem |
|
13 |
Endokrin Sistem Fizyolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunu ve interaktif yöntem |
|
14 |
Renal sistem fizolojisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunu ve interaktif yöntem |
|
15 |
Genel tekrar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
sunu ve interaktif yöntem |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987
M. Günay, K. Tamer, İ. Cicioğlu : Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü, Gazi Büro Kitabevi, Ankara, 2005
Mc Ardle,Katch F.I, Katch L.V, Exercise Physiology ,Energy,Nutrition &Human performance Lippincott Williams & Wilkins , 2007
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
0 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
0 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
0 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
0 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
0 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
0 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
3 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
0 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
0 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
0 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|