Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Thermodynamics I

Dersin Kodu : AEN211

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ALPER YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrencileri termodinamik ile ilgili mühendislik problemlerini belirlemeleri, formüle edebilmeleri ve çözebilme yeteneği kazandırmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Klasik termodinamiğin temel prensiplerini öğretmek. Öğrencileri termodinamik ile ilgili mühendislik problemlerini belirlemeleri, formüle edebilmeleri ve çözebilmeleri için eğitmek. İçten yanmalı motorların ısıl çözümlemelerinin yapılabilmesi için termodinamiğin temel kuramlarını öğretmek. Buhar güç ve soğutma çevrimleri hakkında temel bilgiler vermek.

Dersin İçeriği : Saf maddelerin özellikleri, faz değişimi, hal denklemi. Isı, iş ve kütle ile enerji transferi kavramları. Entropi. termodinamiğin 1. ve 2. kanunları ve ısı eşanjörü, türbinler ve kompresörler gibi ortak ısıl cihazlara uygulanması. 2. yasa analizi. Kullanılabilirlik. Temel güç ve soğutma termodinamik çevrimleri. Ideal gaz karışımları. Kimyasal reaksiyonlara giriş.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Termodinamiğin temel tanımları Ders kitabı ünitesi 1 Temel tanımlamalar
2 Termodinamiğin kanunları Ders kitabı ünitesi 1 Temel tanımlamalar
3 Saf maddelerin özellikleri Ders kitabı ünitesi 2 Örneklerle açıklamalar
4 Özellik diyagramları ve tabloları Ders kitabı ünitesi 2 Örneklerle açıklamalar
5 Doymuş sıvı ve doymuş buhar fazları Ders kitabı ünitesi 1 Örneklerle açıklamalar
6 Termodinamiğin birinci kanunu (kapalı sistemler) Ders kitabı ünitesi 3 Temel tanımlamalar
7 Isı ve iş Ders kitabı ünitesi 3 Örneklerle açıklamalar
8 Özgül ısı Ders kitabı ünitesi 3 Örneklerle açıklamalar
9 Ara sınav
10 Termodinamiğin birinci kanunu (açık sistemler) kontrol hacmi Ders kitabı ünitesi 4 Temel tanımlamalar
11 daimi olmayan akış örnekleri Ders kitabı ünitesi 4 Örneklerle açıklamalar
12 Termodinamiğin ikinci kanunu Ders kitabı ünitesi 5 Temel tanımlamalar
13 ısı motorları Ders kitabı ünitesi 5 Örneklerle açıklamalar
14 soğutucu ve ısı pompaları Ders kitabı ünitesi 5 Örneklerle açıklamalar
15 Örnekler
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mühendislik yaklaşımıyla termodinamik, Yunus A. Çengel, Michael A. Boles, Beşinci Baskı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 1
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 3
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 1
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 2
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 3
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 117
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.68
Dersin AKTS Kredisi: 5