|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Heat Transfer 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 319 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ARİF ÖZBEK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Isı iletimi diferansiyel denklemi ve ısı iletiminde sınır şartlarını bilir; düzlem, silindirik ve küresel cisimlerde ısı iletimini bilme; bir duvarla ayrılan iki ortam arasında ısı iletimini hesaplayabilme; kanatçıklarda ısı iletimini bilme; çok boyutlu cisimlerde ısı iletimini hesaplayabilme; geçici rejimde ısı iletimini bilme; Fourier diferansiyel denkleminin sonlu farklar ile çözümünü bilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencileri ısı iletimi konusunda bilgi ile donatarak çeşitli uygulamalı problemleri çözebilme kabiliyetini kazandırma |
|
Dersin İçeriği |
: |
Isı transferinde diferansiyel eşitlikler, zamandan bağımsız durumda iletimle ısı transferi, kanatçıklardan ısı transferi, çok boyutlu iletimle ısı transferi, zamanla değişen ısı transferi, iletimle ısı transferinde sayısal hesaplama |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Makine Mühendisliği Bölümü |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Isı iletiminin diferansiyel denklemi
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım
|
|
2 |
Isı iletiminde sınır şartları
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım
|
|
3 |
Düzlem, silindirik ve küresel cisimlerde ısı iletimi
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım
|
|
4 |
Çeşitli cisimler için ortak eşitlikler ve çok katlı duvarlarda ısı iletimi
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım
|
|
5 |
Bir duvarla ayrılan iki ortam arasında ısı transferi
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım
|
|
6 |
Kanatçık diferansiyel denklemi
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım
|
|
7 |
Sabit ve değişken kesit alanlı kanatçıklarda ısı iletimi
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım
|
|
8 |
Çok boyutlu ısı iletiminde biçim uzunluğu; izoterm ve adyabatik yüzeyler metodları
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım
|
|
9 |
Ara Sınav
|
|
|
|
10 |
Isı iletim katsayısı yüksek cisimlerde geçici rejimde ısı iletimi
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım
|
|
11 |
Düzlem duvar ve diğer cisimlerde geçici rejimde ısı iletimi
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım
|
|
12 |
Geçici rejimde ısı iletimini yaklaşık analitik hesaplama yöntemi
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım
|
|
13 |
Fourier diferansiyel denkleminin sonlu farklar ile çözümü
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım
|
|
14 |
İki boyutlu cisimler için sonlu farklar
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım
|
|
15 |
Sınırlarda transfer edilen ısının sayısal hesaplanması |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof. Dr. Tuncay YILMAZ, Teorik ve Uygulamalı Isı Transferi, Papatya Yayıncılık, 1999.
Isı transferine giriş 6. Basım, Yazarlar: Theodore L. Bergman, Adrienne S. Lavine, Frank P. Incropera, Davıd P. Dewitt, Copyright © 2011, by John Wiley & Sons, Inc.
Isı ve Kütle Transferi Pratik Bir Yaklaşım,Yazar: Yunus A. ÇENGEL,Çeviri Editörü:Vedat TANYILDIZI, Basım Evi: İZMİR Güven Kitabevi , ikinci baskıdan çeviri
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
5 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
0 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
5 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
3 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
3 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
2 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
1 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
1 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 103 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|