Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İngilizce

Dersin Kodu : IN 111

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : OkutmanDr. MUHİTTİN ERSUNGUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Can exchange information on familiar and routine matters
Can understand the main points of a text related to everyday life
Can produce simple connected text on topics of personal interest
Can describe his/her background in simple terms
Can give ideas, reasons and explanations for opinions and plans
Can deal with situations in an area where the language is spoken

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : IN 111 İngilizce

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaç duyacakları kalıplardan oluşan temel deyimleri öğrenir, anlar ve bu ifadeleri kullanır. Kendisini veya başkalarını nasıl tanıtacağını öğrenir. Nerede yaşadığı, ne işle meşgul olduğu, niye bir yabancı dil öğrendiği gibi sorulara cevap verir. Eğer karşısındaki kişi yavaşça ve anlaşılır bir şekilde konuşursa onunla iletişime geçer.

Dersin İçeriği : Selamlama, isimler, sayılar, günler, aylar, mevsimler, bu…, şu…., saat kaç? Kim…? Ne…? Nerede…? Günlük alışkanlıklar hakkında konuşma, zaman edatları; at, on, in. Yeteneler (yapabilirlik; can ya da cannot), aile ağacı; sahiplik sıfatları (benim, senin, onun, …,), zorunluluk, gereklilik; -meli, malı, gereksizlik, Sahiplik, Kaç tane…?, Ne kadar…?, çok, az, bir kaç tane, Yer edatları; altında, üstünde, yanında, arasında, içinde, dışında. Teklifte bulunma; ….lim, …..lım (gidelim, izleyelim). Yardım isteme; …ebilirmisin? (kapıyı açabilir misin?). Öneride bulunma; …. ister misin?

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Introducing yourself-plurals-what is /are-to be questions-nationalities and countries Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
2 Possessive (‘s) and adjectives-present simple-Describing a special/typical day Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
3 Present simple questions and negatives-adjectives-verbs-nouns Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
4 Talking about a holiday- a, an, any, some Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
5 Talking about possessions-have/has got Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
6 Talking about sports you like/hate-verb + -ing Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
7 Asking for information in a shop- there is /are – a, an, any, some Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
8 Adverbs of frequency-class survey on weekend activities Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
9 Prepositions of place-telling where things are- present continuous for now Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
10 Midterm test (visa) Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
11 Making requests-ordering food and drinks in a cafe-‘can’ for ability Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
12 Past simple of ‘be’ and regular verbs-discussion what you did last week Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
13 Past simple irregular verbs Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
14 İnterviewing your partner and writing an article Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
15 Repetition Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
16/17 final exam Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  College English by Dr. Muhittin Ersungur
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 2 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. 1
2 Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. 1
3 Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. 1
4 Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. 1
5 Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. 1
6 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. 1
7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. 1
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. 1
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. 1
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. 1
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. 1
12 İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 1
13 İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. 1
14 Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 38
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.52
Dersin AKTS Kredisi: 2