|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yabancı Dil ( İngilizce ) |
|
Dersin Kodu |
: |
IN*201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ŞENEL DURMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Cümleleri anlayabilir ve yakın ilişkili olan ifadeleri, sıklıkla kullanabilir.
Tanıdık ve rutin konularla ilgili bilgi alabilir.
Günlük hayata dair bir konunun ana fikirlerini anlayabilir.
Kişisel ilgi alanına giren konularla bağlantılı kolaylıkla bağlantı kurabilir.
Basit bir dille geçmişini tanımlıyabilir.
Görüş ve planları için fikirler,nedenler ve açıklamalar verebilir.
İngilizcenin konuşulduğu yerde durumların üstesinden gelebilir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaç duyacakları kalıplardan oluşan temel deyimleri öğrenir, anlar ve bu ifadeleri kullanır. Kendisini veya başkalarını nasıl tanıtacağını öğrenir. Nerede yaşadığı, ne işle meşgul olduğu, niye bir yabancı dil öğrendiği gibi sorulara cevap verir. Eğer karşısındaki kişi yavaşça ve anlaşılır bir şekilde konuşursa onunla iletişime geçer. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mevcut Zaman,Geniş Zaman |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
2 |
Şimdiki Zaman ve Şimdiki Zamanın Hikayesi |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
3 |
Geçmiş Zaman,Di´li Geçmiş Zaman |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
4 |
Gelecek Zaman Kalıpları |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
5 |
Miş´li geçmiş zaman |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
6 |
Kipler |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
7 |
Ingilizce Tekil ve Çoğul Yapılar
A,An,The Belirli ve Belgisiz Sıfatlar
Ingilizce Sıfatlar
|
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
8 |
Vize Sıanvı |
|
|
|
9 |
`s Iyelik Eki
Of Iyelik Eki
İşaret Sıfatları
Sayılabilen ve Sayılamayan isimler |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
10 |
Bağlaçlar |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
11 |
ülkeler, uyruklar,günler,aylar,mevsimler |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
12 |
Yer Edatları |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
13 |
Zaman Edatları |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
14 |
Yer edatları |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
15 |
Konu Tekrarı |
ilgili kitap bölümleri |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yaşam için İngilizce
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
1 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
1 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
2 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
2 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
5 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
1 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
1 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
1 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
1 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
1 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
3 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
1 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
2 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
2 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
2 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|