Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eşlik I (Korrepetisyon) |
|
Dersin Kodu |
: |
MÜZ 705 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ULVİYEGÜLER Prof. SAIDABEHBUDOVA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. Eserleri teknik olarak ilk görüşte çalabilme yetisi kazanır. Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. Piyano çalma becerisinin gelişimine katkı sağlar. Deşifre ettiği eserin armonik yapısına ilk bakışta uyum sağlayabilme yetisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı piyano ile eşlik edinilen tüm enstrüman ve şan parçalarının, ait olduğu dönemin getirdiği teknik ve müzikal unsurlar gözönüne alınarak,eşlik edilen kişi veya kişileri doğru dinlemeyi öğretmek ve bir bütün olarak uyumlu icra edilmesini sağlamaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çeşitli dönemlere ait ses ve enstrümanlara ait piyano eşlikli eserler çalışılır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin amacı ve tanıtımı,eser seçimi |
Bireysel Çalışma |
Gösterim |
|
2 |
Seçilen liedin deşifresi |
Bireysel Çalışma |
Gösterim |
|
3 |
Seçilen liedin çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Gösterim |
|
4 |
Seçilen liedin deşifresi |
Bireysel Çalışma |
Gösterim |
|
5 |
Seçilen liedin çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Gösterim |
|
6 |
Seçilen liedin deşifresi |
Bireysel Çalışma |
Gösterim |
|
7 |
Seçilen liedin çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Gösterim |
|
8 |
Seçilen liedin deşifresi |
Bireysel Çalışma |
Gösterim |
|
9 |
Seçilen liedin çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Gösterim |
|
10 |
Seçilen liedin deşifresi |
Bireysel Çalışma |
Gösterim |
|
11 |
Seçilen liedin çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Gösterim |
|
12 |
Seçilen liedin deşifresi |
Bireysel Çalışma |
Gösterim |
|
13 |
Seçilen liedin çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Gösterim |
|
14 |
Seçilen liedin deşifresi |
Bireysel Çalışma |
Gösterim |
|
15 |
Seçilen liedin çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Gösterim |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
4 |
|
2 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
5 |
|
3 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
5 |
|
4 |
Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
4 |
|
5 |
Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
5 |
|
6 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
3 |
|
7 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
3 |
|
8 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
4 |
|
9 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
3 |
|
10 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
11 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. |
5 |
|
12 |
Müzik eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
3 |
|
13 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
3 |
|
14 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|