Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çağdaş Sanat Tarihi

Dersin Kodu : GRS328

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. NERMİN TANBUROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Birey, sanatın tarihsel süreci hakkında bilgi edinir.
Geleneksel toplum biçiminin çözülmesiyle başlayan Modern yaşam biçimininin sanata yansımaları; bu çerçeveden sanat kavramının, sanat yapıtının ve sanatçı kimliğin yeniden tanımlanması konularında bilgi edinir.
20. yüzyılın ortalarından itibaren sanatın merkezinin New York´a taşınmasının sosyo-kültürel ve politik yorumu konularında fikir edinir
Çağdaş sanat ortamında yer alan; sanat- anti sanat, estetik- anti estetik, postsanat v.s gibi kavramların anlamlandırılması ve tartışılmasına yönelik çeşitli fikirler edinir.
Sanat kültürü, estetik farkındalık, sanatsal eleştiri, sanat etiği ve bilimi konularında bilgi sahibi olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Modern teknoloji çağının plastaik sanatlardaki değişim ve yansımalarını toplumsal, ekonomik ve bilimsel değişmeler paralelinde kavratarak 19. yüzyıl sonu ve 20. yüzyıl başı sanatsal ortamını belirlemek.

Dersin İçeriği : Modern teknoloji çağının mimari ve heykel sanatlarına olan etkisi, Fovizm, Kübizm, Ekspresyonizm, Fütürüzm, Dada Hareketi, Sürrealizm, Soyut Sanat Akımları, 1945 sonrası Sanat; Soyut Dışavurumculuk, Pop Art, Kavramsal Sanat ve Sanatta Alternatif Arayışlar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, yöntem ve kaynakların tanıtımı Kaynak Okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
2 19. Yüzyıl sonu ve 20. Yüzyılda heykel sanatı Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
3 19. Yüzyıl sonu ve 20. Yüzyılda mimari sanatı Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
4 20. yüzyıl başında resim sanatı ve modern sanat akımları Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
5 Fovizm Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
6 Kübizm (Ön Kübizm, Analitik Kübizm ve Sentetik Kübizm) Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
7 Expressionism Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
8 Vize Sınavı Soru Hazırlama Yazılı Sınav
9 Fütürizm Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
10 Dada Hareketi Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
11 Sürrealizm Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
12 Soyut Sanat Akımları (Soyut Dışavurumculuk, Lirik Soyut Sanat, De Still, Suprematizm) Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
13 1945 sonrası sanat ortamı Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
14 Pop Art Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
15 Kavramsal Sanat Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim
16/17 Final Soru Hazırlama Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Nancy ATAKAN, Sanatta Alternatif Arayışlar, Karakalem Kitabevi, İzmir, 2008
 E.H. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul.
 N. LYNTON, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul,1980
 İsmail TUNALI, Felsefenin Işığında Modern Resim, Remzi Yayınları, İstanbul.
 Ahu ANTMEN, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul, 2010
 Enis BATUR (Ed.), Modernizmin Serüveni, Y.K.Y, İstanbul, 1997
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 0
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 0
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 0
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 0
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 0
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 3
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 0
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 0
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 3
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 0
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 4
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 4
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 3
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 4
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 3
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 0
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 3
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 0
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 3
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 4 4
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 39
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.56
Dersin AKTS Kredisi: 2