Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sanat Sosyolojisi

Dersin Kodu : GRS317

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CUMALİASLANTÜRK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sanat sosyolojisindeki temel kavramları açıklamayı bilir.
Sanatın toplum yaşantısındaki etkilerini bilir.
Sanatın din,bilim vb olgularla ilişkilerini açıklayabilir.
Çeşitli dönem ve üretim biçimlerinden sanatın nasıl etkilendiğini açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciler ilkel toplumdan günümüz ileri teknolojik toplum yapısına kadarki geçen sürede sanatın ve sanatçının konumunu, gelişimini, anlamayı, açıklamayı ve durumunu değerlendirmeyi gerçekleştireceklerdir.

Dersin İçeriği : Sanatın tarihsel sürece göre konumu tanımı ve diğer olgularla ilişkisi genel hatlarıyla incelenecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sanat Sosyolojisine Giriş Kaynak taraması,okuma Anlatım,Okuma, Soru -Cevap
2 Toplumsal yapı, örgüt, sistem kavramları. Kaynak taraması,okuma Anlatım,Okuma, Soru -Cevap
3 Sanatın kaynağı,doğuşu-İlkel toplum Kaynak taraması,okuma Anlatım,Okuma, Soru -Cevap
4 Sanatın kaynağı,doğuşu-Feodal toplum Kaynak taraması,okuma Anlatım,Okuma, Soru -Cevap
5 Sanatın kaynağı,doğuşu-Sanayi toplumu Kaynak taraması,okuma Anlatım,Okuma, Soru -Cevap
6 Sanatta kurumsallaşma Kaynak taraması,okuma Anlatım,Okuma, Soru -Cevap
7 Ara sınav Yazılı sınav
8 Sanatta kurumsallaşma Kaynak taraması,okuma Anlatım,Okuma, Soru -Cevap
9 Geleneksel, teknolojik, toplumlarda sanat Kaynak taraması,okuma Anlatım,Okuma, Soru -Cevap
10 20.y.y.Sanat örgütlenmesi Kaynak taraması,okuma Anlatım,Okuma, Soru -Cevap
11 Sanatın sosyal yapı açısından işlevi Kaynak taraması,okuma Anlatım,Okuma, Soru -Cevap
12 Kültür -Sanat ilişkisi Kaynak taraması,okuma Anlatım,Okuma, Soru -Cevap
13 Eleştiri ve teorileri Kaynak taraması,okuma Anlatım,Okuma, Soru -Cevap
14 Çağdaş toplumlarda bunalım ve sanat Kaynak taraması,okuma Anlatım,Okuma, Soru -Cevap
15 Çağdaş toplumlarda bunalım ve sanat Kaynak taraması,okuma Anlatım,Okuma, Soru -Cevap
16/17 Final Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Prof.Dr.İbrahim ARMAĞAN, Sanat Toplumbilimi,İleri Yayınevi,1992
 Sanatın Sosyal Sınırları, M.Demet ULUSOY,2005
 Sanat Sosyolojisine Giriş,Sıtkı M.Erinç, 2009
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 0
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 2
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 0
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 2
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 0
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 2
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 0
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 0
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 3
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 0
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 4
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 0
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 0
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 4
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 2
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 1
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 0
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 0
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 0
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 50
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2
Dersin AKTS Kredisi: 2