|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mezuniyet Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
MU 402 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HASAN FENERCİOĞLU Prof.Dr. CAHİDE YAĞMUR Prof.Dr. MEHMET GÜVEN Prof.Dr. NURAY GÜZELER Prof.Dr. TURGUT CABAROĞLU Prof.Dr. ZERRİN ERGİNKAYA Prof.Dr. HÜSEYİN ERTEN Doç.Dr. SERKAN SELLİ Doç.Dr. MUSTAFA ÜMİT ÜNAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. IŞIL VAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET SERTAÇ ÖZER Dr.Öğr. ÜyesiDr. ASİYE AKYILDIZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN BENLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Araştırma, planlama, uygulama, problem çözme, değerlendirme ve yorum yapma becerilerini geliştirebilecektir Yapacağı çalışmanın mesleki açıdan önemini ortaya koyabilecektir. Mesleki bilgi ve becerilerini araştırma yaptığı konuda kullanabilecektir. Gerekli bilgiye ulaşabilmek amacıyla disiplinlerarası çalışmalarda ve girişimlerde bulunabilecektir. Elde ettiği bilgileri mantıksal bir sırayla değerlendirebilecektir. Edindiği bilgileri ve çalışmalarına ait sonuçları düzgün bir metin halinde sunabilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, belirli bir konuda farklı öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin teorik veya uygulamalı bir araştırma yaparak, bu çalışmayı bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde sunma bilgi ve becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Araştırma yöntemleri ve istatistik analizlerin kullanımı, çalışma konusunun belirlenmesi, dispozisyon oluştruma, edinilen bilgileri düzgün bir metin haline getirme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
2 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
3 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
4 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
5 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
6 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
7 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
8 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
9 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
10 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
11 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
12 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
13 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
14 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
15 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
16/17 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İlgili öğretim üyesinin vereceği notlar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sahip olduğu bilgileri alanında kullanabilme becerisi kazanır |
5 |
|
2 |
Proses tabanlı bir sistemi ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak geliştirir |
5 |
|
3 |
1. Temel bilim, mühendislik ve gıda bilimi ve teknolojisi alanlarında bilgi sahibi olur |
5 |
|
4 |
Gıda mühendisliği ve teknolojisi ile ilgili alanlardaki uygulamalarda problemleri saptar, tanımlar ve çözer |
5 |
|
5 |
Araştırma, karmaşık sistemleri bilimsel yöntemlerle çözümleyebilir |
5 |
|
6 |
Gıda kalitesinin değerlendirilmesinde objektif ve subjektif yöntemleri kullanır ve sonuçları yorumlar |
5 |
|
7 |
Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamalarında modern teknik araçları seçer ve kullanır |
5 |
|
8 |
Laboratuvar kullanır, gıda analizlerini yapar, sonuçları değerlendirir, yorumlar ve rapor eder |
5 |
|
9 |
Bağımsız karar verir, kendine güvenir, yaratıcılık becerisi kazanır ve sorumluluk alabilir |
5 |
|
10 |
Ekip çalışmasına uyum sağlar |
5 |
|
11 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir |
5 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir |
5 |
|
13 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilir ve iletişim teknolojilerini kullanır |
5 |
|
14 |
Gıda konusunda literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilir |
5 |
|
15 |
Meslek etiğine saygılı olur |
5 |
|
16 |
Bir gıda prosesini planlama, uygulama ve geliştirme yetkinliğine sahiptir |
5 |
|
17 |
Gıda ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olur |
5 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
28 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 56 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|