|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 402 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ŞENGÜL DOĞANAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkelerini bilir
Milli eğitim bakanlığının merkez ve taşra örgütünü tanır.
Milli eğitim bakanlığının görevlerini bilir
Türk eğitim sisteminde örgün eğitim kademeleri hakkında bilgi sahibi olur.
Bir sistem ve örgüt olarak okul hakkında bilgi sahibi olur Okul yönetiminde uyulacak yönetim süreçlerini bilir Okuldaki insan kaynakları ve bunlarla ilgili yapılacak işlemleri bilir.
Öğrenci özlük işleri ile ilgili işlerin nasıl yapılacağını bilir.
Eğitim öğretimle ilgili işleri bilir
Eğitim öğretimle ilgili işlerin nasıl yapılacağını kavrar
Okul işletmesinin yönetimi ve bunlarla ilgili işlemlerin nasıl yapılacağı bilgisine sahip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi dersi, Türk eğitim sisteminin yasal temellerini ve örgütsel yapısını tanıtmayı amaçlayan bir derstir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriği Türk eğitim sisteminin genel yapısı, organizasyonu ve okul yönetimini kapsamaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
.Türk eğitim sisteminin genel yapısı |
Ders Kitabı (8132) : 1-23 arası okunacak |
Anlatım, |
|
2 |
Türk eğitim sisteminin genel yapısı |
8132 : 1-23 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
3 |
.Türk eğitim sisteminin yasal temelleri |
8132: 29-44 arası okunacak |
Anlatım, |
|
4 |
Türk eğitim sisteminin yasal temelleri; Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı |
8132: 49-65 arası okunacak |
Anlatım, |
|
5 |
5. Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı |
8132: 49-65 arası okunacak |
Anlatım, |
|
6 |
6. Yönetim Bilimine giriş ve örgüt kavramı |
8132: 73-89 arası okunacak |
Anlatım, |
|
7 |
Vize sınavı |
|
|
|
8 |
7. Okul örgütü ve yönetimi |
8132 : 168-192 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
9 |
8. Okul yönetiminde çalışan hizmetleri |
8132 : 200-217 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
10 |
9. Okul yönetiminde çalışan hizmetleri; Okul yönetiminde öğrenci işleri |
8132: 200-217 220-234 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
11 |
10. Okul yönetiminde öğrenci işleri |
8132: 220-234 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
12 |
11. Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri |
8132 : 245-278 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
13 |
12.Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri |
8132 : 245-278 arası okunacak |
Anlatım, soru cevap |
|
14 |
13. Okul işletmesinin yönetimi |
8132 : 287-300 arası okunacak |
Anlatım, |
|
15 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Editörler: Memduhoğlu, H. B.; Yılmaz, K. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Akçay, C. (2006). Türk Eğitim Sistemi. Ankara: Anı Yayıncılık
Başaran, E. (2006); Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks Yayınları, Ankara
Özdemir, S. (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem
Taymaz, H. (2003); Okul Yönetimi, Ankara: Pegem Yayıncılık
Oktay, A. (2009). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. İstanbul: Kriter ayınları
Özden, Y. (2005). Eğitim ve Okul Yöneticiliği. Ankara: Pegem A Yayınları
Keskinkılıç, K. (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara Pegem Akademi
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
0 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
0 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
0 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
0 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
0 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
0 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
0 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
0 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
0 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
0 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
0 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
5 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
5 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
0 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
3 |
30 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|