|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
YLTES-102 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÖMER FARUK EMEKSİZ Prof.Dr. M.NECAT ÖREN Prof.Dr. AYKUT GÜL Prof.Dr. HAYDAR ŞENGÜL Prof.Dr. DİLEK BOSTAN BUDAK Doç.Dr. MÜGE KANTAR DAVRAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. TUNA ALEMDAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAHİT GÜNGÖR Dr.Öğr. ÜyesiDr. UFUK GÜLTEKİN Dr.Öğr. Üyesi ARZU SEÇER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir bilimsel çalışma yürütürken önceki bilgi ve birikimlerden yararlanır.
Çalışmalarını yürütürken etik kuralları gözetir.
Belirli bir bilimsel problemin çözümü için gerekli olan bilgileri derleyebilme, analiz edebilme ve yorumlama becerisi kazanır.
Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri akademik bir makale şekline getirme becerisi kazanır.
Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri bir topluluk karşısında en etkili biçimde sunabilme becerisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilimsel bir çalışma yürütmenin temel ilke ve kurallarını kendi deneyimlerine dayanarak öğrenme ve gerekli becerileri sergileyebilme (önceki bilgi birikimlerinden yararlanma, bunu yaparken etik kuralları gözetme, gerekli verileri toplayıp analiz edebilme, yorumlayabilme, bir topluluk karşısında etkili bir biçimde sunabilme, bulgularını yazılı formda sunabilme, gerekli yazılım ve iletişim araçlarını kullanabilme ) |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrenciler danışmanları gözetiminde önceden belirlenmiş bir konu hakkında seminer hazırlayıp bunu sınıf önünde sunarlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık |
Yok |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık |
Yok |
Anlatım, tartışma |
|
3 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık |
Yok |
Anlatım, tartışma |
|
4 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık |
Yok |
Anlatım, tartışma |
|
5 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık |
Yok |
Anlatım, tartışma |
|
6 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık |
Yok |
Anlatım, tartışma |
|
7 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık |
Yok |
Anlatım, tartışma |
|
8 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık |
Yok |
Anlatım, tartışma |
|
9 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık |
Yok |
Anlatım, tartışma |
|
10 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık |
Yok |
Anlatım, tartışma |
|
11 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık |
Yok |
Anlatım, tartışma |
|
12 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık |
Yok |
Anlatım, tartışma |
|
13 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık |
Yok |
Anlatım, tartışma |
|
14 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık |
Yok |
Anlatım, tartışma |
|
15 |
Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık |
Yok |
Anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Çalışmanın sunulması |
Yok |
Sunum, tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İlgili öğretim üyesi tarafından önerilen tüm materyaller
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
2 |
Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
5 |
|
3 |
Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme |
5 |
|
4 |
Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme |
5 |
|
5 |
Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme |
5 |
|
6 |
Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme |
5 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi |
5 |
|
8 |
Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
5 |
|
9 |
Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
5 |
|
10 |
Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
5 |
|
11 |
Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme |
5 |
|
12 |
Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
5 |
|
13 |
Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
30 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|