|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Lineer Cebir |
|
Dersin Kodu |
: |
IMZ104 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HÜSEYİN R. YERLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Matrisler ve determinantı öğrenir Lineer denklem sistemlerinin çözümünü öğrenir Özdeğer problemlerinin analitik çözümünü öğrenir Vektörlerin analitik incelenmesini öğrenir Doğru ve düzlem denklemlerinin elde edilişini öğrenir Koordinat dönüşümleri hakkında fikir sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnşaat Mühendisliği Bölümü öğrencilerine, Mühendislik uygulamalarında karşılaşabilecekleri matematiksel problemleri çözme becerisi vermek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Genel Lineer Cebir Konuları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Matrisler |
Ders Notu |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
2 |
Matrisler, Determinantlar |
Ders Notu |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
3 |
Determinantlar |
Ders Notu |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
4 |
Lineer Denklem Sistemleri |
Ders Notu |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
5 |
Lineer Denklem Sistemleri |
Ders Notu |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
6 |
Lineer Denklem Sistemleri |
Ders Notu |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
7 |
Özdeğer ve Özvektörler |
Ders Notu |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınav |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Vektörler |
Ders Notu |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
10 |
Vektörler |
Ders Notu |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
11 |
Doğru Denklemleri |
Ders Notu |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
12 |
Düzlem Denklemleri |
Ders Notu |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
13 |
Koordinat Dönüşümleri |
Ders Notu |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
14 |
Çember ve Küre |
Ders Notu |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
15 |
Eğrilerin Sınıflandırılması |
Ders Notu |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
Sınav |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
H.R. Yerli, Lineer Cebir Ders Notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
0 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
2 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
1 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
0 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
0 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
0 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
1 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
5 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
1 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
1 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
0 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
1 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 134 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|