|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Balıklarda Göç Olayı Ve Balıkçılığa Etkisi |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF424 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MELTEM MANAŞIRLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Balıklarda Göç nedir öğretilir Balıklarda kaç tip göç vardır bilgilendirilir Göç eden balık türleri öğretilir. Göç eden balıkların biyoekolojileri öğretilir Göç eden balıklarda balıkçılık zamanları ve dikkat edilecek konular öğretilir. Göçmen balıkların balıkçılığa etkisi öğretilir. Göçmen balıkların sürdürülebilirliğini sağlamak için gerekli bilgiler aktarılır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Göç eden balıkların biyoekolojik özelliklerini öğretmek. nesillerini devam ettirmelerini sağlamak amacıyla tür çeşitliliğini ve sürdürülebilirliğini korumak ve balıkçılık uygulamalarının düzenlenmesinde bilgi sahibi olmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Balıklarda Göç nedir, göç çeşitleri, göç eden balıklar ve bunların biyoekolojik (beslenme, üreme büyüme ve yaşam alanları) özellikleri, stok yapıları ile sürdürebilir stok devamını sağlama yolları, balıkçılıkta alınacak önlemler ile balıkçılık yöntemi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç. Ü. Su Ürünleri Fakültesi derslikleri ve Öğrenci Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Balıklarda göçün tanımlanması |
Kaynak taraması, Ders notlarının okunması |
Görsel Sunum, Düz anlatım |
|
2 |
Göç tipleri (yumurtlama, beslenme, kışlama) |
Kaynak taraması, Ders notlarının okunması |
Görsel Sunum, Düz anlatım |
|
3 |
Balıkta göç mekanizması |
Kaynak taraması, Ders notlarının okunması |
Görsel Sunum, Düz anlatım |
|
4 |
Anadrom türler ve biyo-ekolojileri |
Kaynak taraması, Ders notlarının okunması |
Görsel Sunum, Düz anlatım |
|
5 |
Katadrom türler ve biyo-ekolojileri |
Kaynak taraması, Ders notlarının okunması |
Görsel Sunum, Düz anlatım |
|
6 |
Osenadrom türler ve biyo-ekolojileri |
Kaynak taraması, Ders notlarının okunması |
Görsel Sunum, Düz anlatım |
|
7 |
Limnadrom türler ve biyo-ekolojileri |
Kaynak taraması, Ders notlarının okunması |
Görsel Sunum, Düz anlatım |
|
8 |
Yarıyıl sınavı |
|
|
|
9 |
Patadrom türler ve biyo-ekolojileri |
Kaynak taraması, Ders notlarının okunması |
Görsel Sunum, Düz anlatım |
|
10 |
Göç eden ekonomik önemi yüksek türler |
Kaynak taraması, Ders notlarının okunması |
Görsel Sunum, Düz anlatım |
|
11 |
Göçün balıkçılığa etkisi |
Kaynak taraması, Ders notlarının okunması |
Görsel Sunum, Düz anlatım |
|
12 |
Göç eden türlerin yönetimi |
Kaynak taraması, Ders notlarının okunması |
Görsel Sunum, Düz anlatım |
|
13 |
Balıkçılıkta uygulanaçak stratejiler |
Kaynak taraması, Ders notlarının okunması |
Görsel Sunum, Düz anlatım |
|
14 |
Balık göçlerinin içsu balıkçılığındaki yeri ve önemi |
Kaynak taraması, Ders notlarının okunması |
Görsel Sunum, Düz anlatım, Tartışma |
|
15 |
Balık göçlerinin deniz balıkçılığındaki yeri ve önemi |
Kaynak taraması, Ders notlarının okunması |
Görsel Sunum, Düz anlatım, Tartışma |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
JONES, F.R.H., 1970. Fish Migration. Edward Arnold Ltd., London, 325p.
McCLEANE, J.D., 1984. Fish Migration, North Atlantic Treaty Org., Scientific Affairs Division, 574s.
ÇELİKKALE, M.S., 1991. Balık Biyolojisi Kitabı. KTÜ Sürmene Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu, Genel Yayın No. 101, Fakülte Yayın No. 1, 137sBalık Biyolojisi Kitabı. KTÜ Sürmene Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu, Genel Yayın No. 101, Fakülte Yayın No. 1, 137s
JOBLING, M., 1996. Environmental Biology of Fishes. Chapmann & Hall, Fish and Fisheries Series, No: 16, 455p.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
4 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
3 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
5 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
5 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
4 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
4 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
3 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
4 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
5 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
4 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
5 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 82 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|