|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Metaller Kimyası |
|
Dersin Kodu |
: |
KMS322 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. EMEL YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Metallerin kimyasal yapısı ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Metallerin doğada bulunuşları, elde edilme metotları ve kimyasal özellikleri, elde edilme reaksiyonlarının öğrenilmesi ve diğer elementlerle olan bileşiklerinin özelliklerinin ve elde edilme reaksiyonlarının anlaşılması bu bileşiklerin endüstrideki kullanım alanlarının öğrenilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Alkali Metalleri ve genel özellikleri
Alkali Metallerin bileşikleri
Toprak Alkali Metalleri ve genel özellikleri
Toprak alkali metallerin bileşikleri
III A grubu metalleri ve genel özellikleri
III A grubu Metalleri ve Bileşikleri
IV A grubu metalleri
Arasınav
V A grubu metalleri
Geçiş metallerinin genel özellikleri
III, IV, V B grubu metalleri
VI, VII, VIII B grubu geçiş metalleri
I, II B grubu geçiş metalleri
Lantanitler
Aktinitler
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Alkali Metalleri ve genel özellikleri .
|
|
|
|
2 |
Alkali Metallerin bileşikleri .
|
internet araştırması |
|
|
3 |
Toprak Alkali Metalleri ve genel özellikleri .
|
internet araştırması |
|
|
4 |
.
Toprak alkali metallerin bileşikleri .
|
internet araştırması |
|
|
5 |
.
III A grubu metalleri ve genel özellikleri .
|
internet araştırması |
|
|
6 |
III A grubu Metalleri ve Bileşikleri .
|
internet araştırması |
|
|
7 |
Arasınav |
ders notları |
|
|
8 |
.
IV A grubu metalleri .
|
internet araştırması |
|
|
9 |
V A grubu metalleri
|
internet araştırması |
|
|
10 |
Geçiş metallerinin genel özellikleri .
|
internet araştırması |
|
|
11 |
III, IV, V B grubu metalleri .
|
internet araştırması |
|
|
12 |
.
VI, VII, VIII B grubu geçiş metalleri .
|
internet araştırması |
|
|
13 |
.
I, II B grubu geçiş metalleri .
|
internet araştırması |
|
|
14 |
Lantanitler .
|
internet araştırması |
|
|
15 |
.
Aktinitler .
|
internet araştırması |
|
|
16/17 |
Final sınavı
|
internet araştırması |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Metaller Kimyası, Prof.Dr.Ramazan Tezcan, Yrd.Doç.Dr.Habibe Tezcan
N,N Green wood and A Earnshaw, Chemistry of the Elements Pergamonpress
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
4 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
4 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
4 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
4 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
4 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
4 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
4 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
4 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
4 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
3 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
4 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
4 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
6 |
5 |
30 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
3 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 69 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|