|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Halkla İlişkiler |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB319 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. İREMKAVASOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Halkla ilişkilerin temel kavramlarını bilir. Tarihsel süreç içerisinde halkla ilişkilerin gelişimini açıklar. Halkla ilişkilerin yönetimi ve örgütlenmesini tanımlar. Farklı sektörlerdeki halkla ilişkiler çalışmalarını yorumlar. Halkla ilişkilerde kullanılan teknikleri sıralar. Halkla ilişkilerde yeni kavramları ve kriz yönetimini kavrar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, Halkla ilişkilerin spor yönetim bilimi içindeki anlam ve önemini açıklamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Halkla ilişkiler kavramı ve gelişimi, halkla ilişkiler yönetimi, halkla ilişkilerin örgütlenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Halkla İlişkiler Kavramı |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
2 |
Halkla İlişkilerin Gelişimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
3 |
Halkla İlişkiler Yönetimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
4 |
Halkla İlişkilerin Örgütlenmesi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
5 |
Halkla İlişkilerde Kullanılan Ortam ve Araçlar |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
6 |
Kurum içi ve Kurum Dışı Halkla İlişkiler |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
7 |
Halkla İlişkiler ve İletişim |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
8 |
Vize |
sınava hazırlık |
|
|
9 |
Kamu kuruluşlarında Halkla İlişkiler |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
10 |
Özel Sektörde Halkla İlişkiler |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
11 |
Spor işletmelerinde Halkla İlişkiler |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
12 |
Halkla İlişkilerde Yeni Kavramlar |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
13 |
Halkla İlişkiler ve Kriz Yönetimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
14 |
Genel Tekrar |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
15 |
Genel Tekrar |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
16/17 |
Final |
sınava hazırlık |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tengilimioğlu, D., Öztürk, Y., İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Yay., 2004.
Yatkın A., Halkla İlişkiler ve İletişim, Nobel Yay., 2003.
Ekenci, G., İmamoğlu, A.F., Spor İşletmeciliği, Nobel Yay., 2002.
Özodaşık, M., Banar, Ş. Halkla İlişkiler ve İletişim, AÖF Yay., 2012
Demir ve diğ., Halkla İlişkiler Yönetimi, AÖF Yay., 2012.
Pira, A., Sohodol, Ç., Kriz Yönetimi Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme, 2004.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
2 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
0 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
2 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
0 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
0 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
2 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
0 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
2 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
0 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
0 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
5 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
2 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
2 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
1 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 71 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|