|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Fizik I |
|
Dersin Kodu |
: |
FTO111 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ EMRAHOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fizik ve ölçme hakkında yorum yapar. Mekanik konularının ayırt eder ve inceler. Hareket yasaları ile ilgili temel kavramları öğrenir, yaşamdaki önemini analiz eder. Momentumun korunumu analiz eder. Enerjinin korunumu analiz eder. Açısal momentumun korunumu analiz eder. Fizik yasalarını anlar ve önemini yorumlar. Laboratuar aletlerini kullanmasını öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fiziksel olayların anlaşılması. Temel fizik kavramları ve temel fizik yasalarının öğrenilmesi. Temel mekanik bilgileri ve yasalarının öğrenilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
1 Fizik ve Ölçme
2 Vektörler
3 Doğrusal Hareket
4 İki ve üç boyutta hareket
5 Newton yasaları ve uygulamaları
6 Moment ve Denge (Statik)
7 İş ve kinetik enerji, potansiyel enerji,enerjinin korunumu
8 Ara sınav
9 Momentum, itme ve çarpışma
10 Dairesel hareket
11 Katı Cisimlerin hareketi (Açısal momentum eylemsizlik momenti vb)
12 Kütleçekim
13 Harmonik Hareket
14 Örnek soru çözümü |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik ve laboratuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fizik ve Ölçme, Tanışma ve grup oluşturulması |
|
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
|
2 |
Ölçme sonuçlarını değerlendirilmesi. Laboratuar hakkında genel bilgiler verilmesi ve hata hesapları. |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
|
3 |
Vektörler-1, Laboratuarda kullanılacak malzemelerin tanıtılması |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
|
4 |
Vektörler-2. Ölçme deneyi ( Kumpas) |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
|
5 |
Tek Boyutlu Hareket. Ölçme deneyi |
Deney raporu hazırlanması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
|
6 |
İki Boyutlu Hareket. Hooke Kanunu ( yay deneyi) |
Deney raporu hazırlanması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
|
7 |
Newton yasaları ve ugulamaları. Hooke Kanunu |
Deney raporu hazırlanması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Kütle ve Ağırlık Merkezi. Matematiksel sarkaç |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
|
10 |
Hareket Kanunları. Matematiksel sarkaç |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
|
11 |
Statik Denge ve Esneklik. Fiziksel sarkaç |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
|
12 |
Kinetik ve Potansiyel Enerji. Fiziksel sarkaç |
|
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
|
13 |
Enerjinin Korunumu. Yayların bağlanması ( Seri ve paralel |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
|
14 |
Çizgisel Momentum ve Çarpısmalar. Telafi
|
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
|
15 |
problem çöcümü |
|
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
|
16/17 |
final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1] Fizik ilkeleri 1; Frederick Bueche, David A. Jerde; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof. Dr.
Kemal Çolakoglu (Palme Yayıncılık)
[2] Fen ve Mühendislik için fizik-1; Raymond A. Serway, Robert J. Beichner; Çeviri,
Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kemal Çolakoglu (Palme Yayıncılık)
[3] Genel Fizik Editör Metin Orbay- Feda Öner Pegema yayıncılık
[4]Deney föyü
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
5 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
4 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
4 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
4 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
5 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
2 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
4 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
4 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
5 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
4 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
4 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
3 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
3 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
1 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
2 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
2 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
2 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
5 |
35 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 197 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 7.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
|
|
|