|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çocuk Ve Toplum |
|
Dersin Kodu |
: |
OSC404 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YAŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
kültür ve eğitim ile ilgi kavramları açıklar Kültürel, sosyal ve eğitim ile ilgili konulara eleştirel bakar ve değerlendirir etic ve çokkültürlü eğitsel etkinlikleri planlar ve uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adaylarınının kültürel ve sosyal konularda bilinçlenmelerini sağlayarak çok kültürlü sınıf yapısında etkili bir eğitim öğretim sağlamalarına yardımcı olmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
kültür ve eğitim ile ilgili kavramlar, kültür ve eğitimle ilgili konulara eleştirel yaklaşım, okul öncesinde etik ve çok kültürlü uygulamalar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
dersin içeriğini tanıtma |
yok |
tartışma |
|
2 |
Kültür ve eğitim ile ilgili temel kavramların tanımı |
ders notyları |
sunum ve tartışma |
|
3 |
Eleştirel yaklaşım ve ilgili kuramlar (feminizm, marksizm, vb.) |
ders notları |
sunum ve tartışma |
|
4 |
Eleştirel yaklaşım ve ilgili kuramlar (feminizm, marksizm, vb.) |
ders notları, Amin Maalouf,(2013) (s. 1-40) |
sunum ve tartışma |
|
5 |
Bizi biz yapan şeyler neler? |
ders notları, Amin Maalouf,(2013) (s. 1-40), otobiyografi yazma |
sunum, tartışma, küçük grup tartışması |
|
6 |
Ayrımcılık ve ötekileştirme |
ders notları, Amin Maalouf,(2013) (s. 1-40), |
sunum, tartışma, küçük grup tartışması |
|
7 |
Ayrımcılık ve ötekileştirme |
ders notları, Amin Maalouf,(2013) (s. 1-40), |
Film gösterimi |
|
8 |
vize |
sınava hazırlık |
yazılı |
|
9 |
Ayrımcılık ve ötekileştirme |
ders notları, Amin Maalouf,(2013) (s. 1-40), film yorumu yazma |
tartışma ve oyun (psycho) |
|
10 |
Azınlık olma ve göçmenlik |
ders notları, oyun için yorum yazma |
tartışma ve oyun (barnga) |
|
11 |
Azınlık olma ve göçmenlik |
ders notları, oyun için yorum yazma |
film gösterimi |
|
12 |
ayrımcılık ve sosyal adaletsizlikle başa çıkma |
ders notları, oyun için yorum yazma |
T-short tasarımı yapma |
|
13 |
ayrımcılık ve sosyal adaletsizlikle başa çıkma |
ders notları, homework |
rol oynama |
|
14 |
çok kültürlü sınıf içi etkinlikler |
ders notları |
küçük group çalışması |
|
15 |
genel değerlendirme |
tüm okuma materyallerinin gözden geçirilmesi |
tartışma |
|
16/17 |
final |
sınava hazırlık |
yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Amin Maalouf,(2013) Ölümcül Kimlikler. Yapı Kredi Yayınları
ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
5 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
2 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
3 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
0 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
0 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
2 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
0 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
3 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
4 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
2 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|