Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çocuk Ve Toplum

Dersin Kodu : OSC404

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YAŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : kültür ve eğitim ile ilgi kavramları açıklar
Kültürel, sosyal ve eğitim ile ilgili konulara eleştirel bakar ve değerlendirir
etic ve çokkültürlü eğitsel etkinlikleri planlar ve uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Öğretmen adaylarınının kültürel ve sosyal konularda bilinçlenmelerini sağlayarak çok kültürlü sınıf yapısında etkili bir eğitim öğretim sağlamalarına yardımcı olmak

Dersin İçeriği : kültür ve eğitim ile ilgili kavramlar, kültür ve eğitimle ilgili konulara eleştirel yaklaşım, okul öncesinde etik ve çok kültürlü uygulamalar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 dersin içeriğini tanıtma yok tartışma
2 Kültür ve eğitim ile ilgili temel kavramların tanımı ders notyları sunum ve tartışma
3 Eleştirel yaklaşım ve ilgili kuramlar (feminizm, marksizm, vb.) ders notları sunum ve tartışma
4 Eleştirel yaklaşım ve ilgili kuramlar (feminizm, marksizm, vb.) ders notları, Amin Maalouf,(2013) (s. 1-40) sunum ve tartışma
5 Bizi biz yapan şeyler neler? ders notları, Amin Maalouf,(2013) (s. 1-40), otobiyografi yazma sunum, tartışma, küçük grup tartışması
6 Ayrımcılık ve ötekileştirme ders notları, Amin Maalouf,(2013) (s. 1-40), sunum, tartışma, küçük grup tartışması
7 Ayrımcılık ve ötekileştirme ders notları, Amin Maalouf,(2013) (s. 1-40), Film gösterimi
8 vize sınava hazırlık yazılı
9 Ayrımcılık ve ötekileştirme ders notları, Amin Maalouf,(2013) (s. 1-40), film yorumu yazma tartışma ve oyun (psycho)
10 Azınlık olma ve göçmenlik ders notları, oyun için yorum yazma tartışma ve oyun (barnga)
11 Azınlık olma ve göçmenlik ders notları, oyun için yorum yazma film gösterimi
12 ayrımcılık ve sosyal adaletsizlikle başa çıkma ders notları, oyun için yorum yazma T-short tasarımı yapma
13 ayrımcılık ve sosyal adaletsizlikle başa çıkma ders notları, homework rol oynama
14 çok kültürlü sınıf içi etkinlikler ders notları küçük group çalışması
15 genel değerlendirme tüm okuma materyallerinin gözden geçirilmesi tartışma
16/17 final sınava hazırlık yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Amin Maalouf,(2013) Ölümcül Kimlikler. Yapı Kredi Yayınları
 ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 0
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 0
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 5
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 2
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 3
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 0
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 0
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 2
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 2
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 0
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 0
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 3
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 4
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 2 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4