Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Oyunlarla Almanca Öğretimi I |
|
Dersin Kodu |
: |
YDS101 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YASEMİN DARANCIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Geleceğin Öğretmen adaylarına yabancı dil dersinde konular ve beceriler dikkate alınarak hangi oyunların var olduğunu ve nasıl kullanılması gerektiği öğretilmektedir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yabancı dil dersinde dinleme, okuma, konuşma ve yazma gibi beceriler önem taşımaktadır ve geleceğin öğretmen adayları bunları göz önünde bulundurarak bunlara yönelik oyunlar derste kullanmayı bilmeleri gerekmektedir ve uygulamalılardır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yabancı dil dersinde dinleme, okuma, konuşma ve yazma gibi becerilere yönelik oyunların öğretilmesi ve bunların etkilerin tespit edilmesi amaçlanmaktadır |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yabancı dil dersinde oyunların önemi |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
2 |
Oyun ve öğrenmenin ilişkisi;Oyunların planlanması |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
3 |
Eğitsel oyunlar |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
4 |
Eğitsel Oyun Örnekleri |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
5 |
Eğitsel Oyunların Uygulanması |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
6 |
Yaratıcı Oyunlar |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
7 |
Yaratıcı Oyun Örnekleri |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
8 |
ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Yaratıcı Oyunların Uygulanması |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
10 |
Hareketli Oyunlar |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
11 |
Hareketli Oyun Örnekleri |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
12 |
Hareketli Oyunların Uygulanması |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
13 |
Etkileşime dayalı Oyunlar |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
14 |
Etkileşime dayalı Oyun Örnekleri |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
15 |
Etkileşime dayalı Oyunların Uygulanması |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
5 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
5 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
5 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
4 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
5 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
5 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
5 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
5 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
5 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
5 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
5 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
5 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
5 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
5 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
5 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|