|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Eğitim Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
OSC106 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ŞENGÜL DOĞANAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Cumhuriyetten önceki dönemde oluşan eğitimle ilgili belli başlı tarihi olayları bilir. Cumhuriyetten önceki dönemde nasıl öğretmen yetiştirildiğini kavrar. Cumhuriyetten önceki dönemde hangi eğitimcilerin etkili olduğunu kavrar Cumhuriyetten sonraki eğitim sistemimizin oluşmasında etkili olan eğitimcileri kimler olduğunu bilir. Tevhid-i Tedrisat Kanununun Türk eğitim tarihi açısından önemini kavrar. Öğretmen yetiştirme açısından yüksek öğretmen okullarının önemini kavrar. Türk eğitim sisteminin temel ilkelerini kavrar Öğretmen yetiştirme açısından köy enstitülerinin önemini kavrar. Okul öncesi öğretmenliğinin tarihini kavrar. Okul öncesieğitiminin ülkemizdeki gelişimini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk eğitim tarihinin önemini kavratmak; İslâmiyet öncesi Türk eğitiminin genel özelliklerini , İslamî dönem Türk eğitim yapısını, Cumhuriyet dönemi Türk eğitimindeki değişme ve gelişmeleri, Yakın dönem Türk eğitimindeki değişme ve gelişmeleri kavratmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriği geçmişten günümüze Türk eğitim tarihindeki önemli olay ve kişileri kapsamaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin Tanıtımı Eski Türklerde eğitim : Hunlar, Göktürkler, Uygurlar |
34589 1-16 arası okunacak |
Anlatım, Soru-cevap |
|
2 |
Müslümanlığın kabulünden sonra Türklerde eğitim: Karahanlılar |
34589 21-38 arası okunacak |
Anlatım, Soru-cevap |
|
3 |
Müslümanlığın kabulünden sonra Türklerde eğitim: Selçuklular, Anadolu Beylikleri |
34589 42-57 arası okunacak |
Anlatım, Soru-cevap |
|
4 |
Osmanlılarda eğitim: Kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar |
34589 61-135 arası okunacak |
Anlatım, Soru-cevap |
|
5 |
Osmanlılarda eğitim: Kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar |
34589 61-135 arası okunacak |
Anlatım, Soru-cevap |
|
6 |
Osmanlılarda eğitim: İlk yenileşme hareketleri Dönemi |
34589 143-153 arası okunacak |
Anlatım, Soru-cevap |
|
7 |
Osmanlılarda eğitim : Tanzimat Dönemi
|
34589 157-215 arası okunacak |
Anlatım, Soru-cevap |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Osmanlılarda eğitim: Mutlakiyet Dönemi |
34589 225-262 arası okunacak |
Anlatım, Soru-cevap |
|
10 |
Osmanlılarda eğitim: Meşrutiyet Dönemi |
34589 265-314 arası okunacak |
Anlatım, Soru-cevap |
|
11 |
Kurtuluş Savaşı ve Türkiye Cumhuriyeti |
34589 317-324 arası okunacak
34589 324-437 arası okunacak |
Anlatım, Soru-cevap |
|
12 |
Türkiye Cumhuriyeti Dönemi |
34589 324-437 arası okunacak |
Anlatım, Soru-cevap |
|
13 |
Türkiye Cumhuriyeti Dönemi |
34589 324-437 arası okunacak |
Anlatım, Soru-cevap |
|
14 |
Türkiye Cumhuriyeti Dönemi |
34589 324-437 arası okunacak |
Anlatım, Soru-cevap |
|
15 |
Final |
|
|
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Akyüz, Y. (2013). Türk eğitim Tarihi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Binbaşıoğlu, C. (2009). Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Anı Yayıncılık.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
0 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
0 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
0 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
0 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
0 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
4 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|