Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilgisayar Destekli Öğretim Yaklaşımları

Dersin Kodu : BTS101

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. MUSTAFA MAVAŞOĞLU
Arş.Gör. SERKAN DİNÇER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilgisayar destekli öğretimin temel amacını, türlerini ve özelliklerini tanımlar.
Güncel öğretim yaklaşımlarını listeler.
Güncel öğretim yaklaşımlarına göre eğitim yazılımı hazırlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı, bilgisayar destekli öğretim yazılımlı tasarlayacak öğrencilere güncel öğretim yaklaşımlarına göre nasıl yazılım hazırlayacakları konusunda bakış açısı kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Bilgisayar destekli öğretimin tanımı, tarihçesi, kullanım amacı ve çeşitleri. Güncel öğretim yaklaşımları ve bunların bilgisayar destekli eğitime uygulanması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Eğitim, öğretim. Bilgisayar destekli öğretim. Bilgisayar destekli öğretimin tarihi. İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, soru-cevap ve tartışma.
2 Bilgisayar destekli öğretim çeşitleri. İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, soru-cevap ve tartışma.
3 Eğitim-öğretimde kullanılan yöntem ve teknikler. İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, soru-cevap ve tartışma.
4 Bilgisayar destekli öğretimde kullanılan yöntem ve teknikler. İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, soru-cevap ve tartışma.
5 Bilgisayar destekli öğretim yazılımları hazırlamada kullanılacak araçlar. İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, alıştırma ve uygulama.
6 Bilgisayar destekli öğretim yazılımı hazırlama. İlgili kaynakların incelenmesi. Kullanılan bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının incelenmesi. Sunum, alıştırma ve uygulama.
7 Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi (Temel kriterlere göre eğitim yazılımı tasarlama) İlgili kaynakların incelenmesi. Kullanılan bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının incelenmesi. Sunum, tartışma
8 Arasınav Yazılı Sınav
9 Öğretimde yeni yönelimler İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, soru-cevap ve tartışma.
10 Bilgisayar destekli öğretimde yeni yönelimler. İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, soru-cevap ve tartışma.
11 Güncel yaklaşımlara göre bilgisayar destekli öğretim yazılımı hazırlama. İlgili kaynakların incelenmesi. Kullanılan bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının incelenmesi. Sunum, alıştırma ve uygulama.
12 Güncel yaklaşımlara göre bilgisayar destekli öğretim yazılımı hazırlama. İlgili kaynakların incelenmesi. Kullanılan bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının incelenmesi. Sunum, alıştırma ve uygulama.
13 Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi. (Güncel yaklaşımlara göre eğitim yazılımı tasarlama) İlgili kaynakların incelenmesi. Kullanılan bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının incelenmesi. Sunum, tartışma
14 Gelecek nesil öğrenme ortamları ve eğitim yazılımları. İlgili kaynakların incelenmesi. Kullanılan bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının incelenmesi. Sunum, tartışma, beyin fırtınası.
15 Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi. (Gelecek nesil öğrenme ortamları hakkında tasarım raporu) İlgili kaynakların incelenmesi. Kullanılan bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının incelenmesi. Sunum, tartışma, beyin fırtınası.
16/17 Final sınavı. Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Uşun, S. (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri. Ankara: Nobel Yayınevi.
 Demirel, Ö. (Ed.). (2011). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: Pegem Akademi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 1
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 3
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 2
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 2
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 5
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 4
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 5
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 3
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 4
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 3
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 4
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 1
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 0
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 3
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 4
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 5
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 5
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 5 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3