Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Okul Öncesi Eğitim Programları

Dersin Kodu : OSC427

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN ÖZGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Okul Öncesi Eğitim Programının özellikleri konusunda bilgi verir, önemini tartışır ve 2006 programından ayrılan yönlerini açıklar
Okul Öncesi Eğitim Programında planlamanın önemini bilir ve açıklar
Kazanım ve göstergelerden yola çıkarak planlama yapar
Çocuk merkezli ve çocuğun gelişimine uygun etkinlikler hazırlar
Aylık plan, günlük eğitim akışı ve etkinlikler ile ilgili değerlendirme yapar
Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılım Çalışmaları ve aile eğitimi konusunda bilgi verir ve önemini tartışır
Okul Öncesi Eğitim Programında Aile Katılım Çalışmalarına ve aile eğitimine yönelik uygulamalar yapar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı okul öncesi eğitim programı hazırlayıp uygulayabilecek donanımlı ve kendine güvenen uygulayıcıları (öğretmenleri) yetiştirmek için katılımcılarım program geliştirme ve yürütebilme becerilerini artırmak ve desteklemektir. Bu çerçevede katılımcıların MEB Okul Öncesi Eğitim Programı hakkında bilgilenmesini ve programın eklerinde yer alan bilgilerin kazandırılması, katılımcıların günlük eğitim akışı, etkinik planı, aylık plan hazırlama ve bunları değerlendirebilme becerileri ile aile katılım çalışmalarının önemini kavramaları, aile katılım çalışmaları ve aile eğitimi ile ilgili uygulamalar yapabilmelerini sağlamak amaçlanmıştır. amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği : MEB Okul Öncesi Eğitim Programı’nın Tanıtımı ve ilgili eklerin incelenmesi, Okul Öncesi Eğitimi Programında Aile Katılımı Çalışmaları, Aylık Plan Hazırlama, Günlük Eğitim Akışı Hazırlama, Aylık Plana Uygun Etkinlikler Hazırlama, etkinliğin, günün ve aylık planın değerlendirilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse giriş ve dersin gerekliliklerini açıklama Yok Anlatım, sunum ve tartışma
2 MEB Okul Öncesi Eğitim Programı’nın Tanıtımı MEB Okul Öncesi Eğitim Programı´nın incelenmesi Anlatım, sunum, tartışma, küçük grup etkinliği
3 MEB Okul Öncesi Eğitim Programı’nın Eklerinin İncelenmesi MEB Okul Öncesi Eğitim Programı’nın Eklerinin İncelenmesi Anlatım, sunum, tartışma, küçük grup etkinliği
4 MEB Okul Öncesi Eğitim Programı’nın Eklerinin İncelenmesi MEB Okul Öncesi Eğitim Programı’nın Eklerinin ön İncelenmesi Anlatım, sunum, tartışma, küçük grup etkinliği
5 Okul Öncesi Eğitimi Programında Aile Katılımı Çalışmaları Aile Eğitim Programının incelenmesi Anlatım, sunum, tartışma, küçük grup etkinliği
6 Okul Öncesi Eğitimi Programında Aile Katılımı Çalışmaları Aile Eğitim Programının incelenmesi Anlatım, sunum, tartışma, küçük grup etkinliği
7 Aylık Plan Hazırlama Aylık plan örneklerinin incelenmesi Anlatım, sunum, tartışma, küçük grup etkinliği
8 Ara sınav Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Yok
9 Aylık Plan ve Günlük Eğitim Akışı Hazırlama Aylık plan ve Günlük Eğitim Akışı örneklerinin incelenmesi Anlatım, sunum, tartışma, küçük grup etkinliği
10 Aylık Plana Uygun Etkinlikler Hazırlama Etkinlik örneklerinin incelenmesi Anlatım, sunum, tartışma, küçük grup etkinliği
11 Aylık Plana Uygun Etkinlikler Hazırlama Etkinlik örneklerinin incelenmesi Anlatım, sunum, tartışma, küçük grup etkinliği
12 Aylık Plan, Günlük Eğitim Akışı ve Etkinliklerin Sunumu Sunumlara son şeklinin verilmesi Anlatım, sunum, tartışma, küçük grup etkinliği
13 Aylık Plan, Günlük Eğitim Akışı ve Etkinliklerin Sunumu Sunumlara son şeklinin verilmesi Anlatım, sunum, tartışma, küçük grup etkinliği
14 Aylık Plan, Günlük Eğitim Akışı ve Etkinliklerin Sunumu Sunumlara son şeklinin verilmesi Anlatım, sunum, tartışma, küçük grup etkinliği
15 Aylık Plan, Günlük Eğitim Akışı ve Etkinliklerin Sunumu Sunumlara son şeklinin verilmesi Anlatım, sunum, tartışma, küçük grup etkinliği
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Yok


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  MEB (2012). Okul öncesi öğitim örogramı. Ankara
 MEB (2006). Okul öncesi eğitim programı. Ankara
 MEB (2012). Okul öncesi eğitim programı: Etkinikler kitabı. Ankara
 MEB (2012). MEB okul öncesi eğitimle bütünleştirilmiş aile destek programı. Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 4
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 5
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 3
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 5
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 5
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 5
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 5
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 5
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 5
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 5
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 3
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 2
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 3
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 5
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 3
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 4
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü: 127
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.08
Dersin AKTS Kredisi: 5