|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat-Nesne İlişkisi ve Uygulamaları I |
|
Dersin Kodu |
: |
STY 723 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanat, güzel ve estetik gibi temel kavramları gerekli akademik etkinliklerde kullanır. 20. yy. sanatına etki eden kuramcıların temel tezlerini yorumlar. Estetik yargının fonksiyonlarını, amaçlarını ve gerekliliğini sanatın hayat içindeki yeri bakımından çözümler. Estetiğin kavramsal ve düşünsel boyutlarını sanat - nesne ilişkiler boyutuyla somutlar. Suje-Obje ilişkisi fonksiyonlarını, amaçlarını ve gerekliliğine ilişkin temel kuramsal argümanları kullanır. Sanat ürünü ile obje arasındaki etkileşimi ilişkilendirir ve yorumlar. Tiyatro ile sinema ve görsel sanatların temel alanları arasında sanat -nesne ilişkileri bağlamında çözümleyici ilişkiler kurar. Sanatın anlamını, kaynağını, kökenini ve değerini tarihsel ve toplumsal bağlarını sanat - nesne ilişkileri üzerinden yorumlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
20. Yüzyıl sanatını tanımlayan özellikleri ve bu özellikleri belirleyen tarihsel kaynakları inceleyerek sanatın bugünkü gündemini çözümleyen yaklaşımları araştırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sanat felsefesi içerisinde suje-obje ilişkisinin 20. Yüzyıl sanatını etkilemesi ve estetik olarak algılayan, duyumlayan suje (insan)´a karşılık algılanan bir obje (estetik obje). |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin Tanımının yapılması, Dersin Amaçlarının anlatılması, Dersin İçeriği ve Ders Öğretim Programının tartışılması, dersin izlenmesine ilişkin sorumluluklar ve dersin kaynakları hakkında açıklamalar. |
|
Düz Anlatım - Tartışma |
|
2 |
Sanat - nesne ilişkisi nedir? |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Düz Anlatım - Tartışma |
|
3 |
Sanat - nesne ilişkisi nedir? Soruları üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Düz Anlatım - Tartışma |
|
4 |
Estetik ve Felsefi yaklaşımlarla sanat - nesne ilişkisi arasındaki bağlar. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Düz Anlatım - Tartışma |
|
5 |
Estetik ve Felsefi yaklaşımlarla sanat - nesne ilişkisi arasındaki bağlar. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Düz Anlatım - Tartışma |
|
6 |
Estetik ve Felsefi yaklaşımlarla sanat - nesne ilişkisi arasındaki bağlar. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Düz Anlatım - Tartışma |
|
7 |
Estetik ve Felsefi yaklaşımlarla sanat ürününün üretilmesi ve nesnenin anlamlandırılması üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Düz Anlatım - Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav. |
|
|
|
9 |
Estetik ve Felsefi yaklaşımlarla sanat ürününün üretilmesi ve nesnenin anlamlandırılması üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Düz Anlatım - Tartışma |
|
10 |
Estetik ve Felsefi yaklaşımlarla sanat ürününün üretilmesi ve nesnenin anlamlandırılması üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Düz Anlatım - Tartışma |
|
11 |
Toplumsal Tarih ve Sanat - Nesne ilişkisi. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Düz Anlatım - Tartışma |
|
12 |
Toplumsal Tarih ve Sanat - Nesne ilişkisi. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Düz Anlatım - Tartışma |
|
13 |
Toplumsal Tarih ve Sanat - Nesne ilişkisi. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Düz Anlatım - Tartışma |
|
14 |
Sınav öncesi hazırlık ve eksiklerin tespiti |
Ödev |
Düz Anlatım - Tartışma |
|
15 |
Sınav öncesi hazırlık ve eksiklerin tespiti |
|
Düz Anlatım - Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sahne sanatlarından yola çıkarak geçmişten geleceğe tiyatro ve Opera sanatının gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
0 |
|
2 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
3 |
Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro ve Opera literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
0 |
|
5 |
Tiyatro-Oyunculuk ve Opera - Şan Sanatları öznelinde sahne sanatlarının yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım tekniklerini ve onların davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile ilişkisini bilir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
5 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
5 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk ve opera -şan sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
0 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
4 |
|
9 |
Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
0 |
|
10 |
Sahne sanatları ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
3 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro - Oyunculuk / Opera - Şan öznelinde Sahne Sanatları alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazandırır. |
0 |
|
12 |
Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
0 |
|
13 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir, sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder |
3 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
0 |
|
15 |
Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
0 |
|
16 |
Profesyonel Sahne Sanatçısı (Tiyatro - Oyunculuk / Opera -Şan) nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
0 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
3 |
|
18 |
Sahne teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
19 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
4 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 108 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|