Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Psikopatoloji I

Dersin Kodu : RPD415

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET BİLGİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Normaldışı nedir Normasldışını farklı yaklaşımlara göre açıklayabilme Çocuk ve ergen patolojisini tanıyabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Psikolojik bozuklukları tanıma

Dersin İçeriği : Bu kursta öğrenciler, normal ve normaldışı davranış kriterlerini, davranış bozukluklarının sınıflandırılması, çocuk ve ergen davranış bozuklukları, kişilik bozuklukları, duygusal bozukluklar (kaygı, somatoform ve dissosiatif bozukluklar), konusunda temel kavram ve anlayışları kazanırlar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Normaldışı nedir Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSMIV-R düz anlatım ve görsel materyal kullanımı
2 Zorlanma Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSMIV-R düz anlatım ve görsel materyal kullanımı
3 Savunma düzenekleri Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSMIV-R düz anlatım ve görsel materyal kullanımı
4 Semptom listesi Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSMIV-R düz anlatım ve görsel materyal kullanımı
5 anamnez alma Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSMIV-R düz anlatım ve görsel materyal kullanımı
6 Alkol ve madde kullanımı Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSMIV-R düz anlatım ve görsel materyal kullanımı
7 Otizm Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSMIV-R düz anlatım ve görsel materyal kullanımı
8 Dikkat eksikliği bozukluğu Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSMIV-R düz anlatım ve görsel materyal kullanımı
9 Çocuklarda görülen bozukluklar Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSMIV-R düz anlatım ve görsel materyal kullanımı
10 Davranım Bozuklukları Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSMIV-R düz anlatım ve görsel materyal kullanımı
11 Uyku bozuklukları Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSMIV-R düz anlatım ve görsel materyal kullanımı
12 Yeme bozuklukları Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSMIV-R düz anlatım ve görsel materyal kullanımı
13 cinsel bozukluklar Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSMIV-R düz anlatım ve görsel materyal kullanımı
14 cinsel bozukluklar Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSMIV-R düz anlatım ve görsel materyal kullanımı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ruh sağlığı bozuklukları. Orhan Öztürk
 DSM IV-R
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar 0
2 Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler 0
3 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 0
4 Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar 0
5 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar 0
6 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 0
7 Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar 0
8 Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar 0
9 Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar 0
10 Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir 0
11 Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar 0
12 Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder 5
13 Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır 0
14 Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır 0
15 İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur 0
16 İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır 0
17 Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır 0
18 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır 0
19 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 106
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.24
Dersin AKTS Kredisi: 4