|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kişilik Kuramları Iı |
|
Dersin Kodu |
: |
RPD224 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ESEF ERCÜMENTYERLİKAYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kişiliğin ne olduğunu ve kişilikle ilgili temel kavramları açıklar Kişilik gelişimini açıklar Kişilik kuramlarının özelliklerini açıklar. Kişilik kuramlarının birbirleriyle benzeyen ve farklı olan yönlerini açıklar. Kişilik kuramlarının psikolojik danışma alanı ile ilişkisini açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, psikoloji biliminde temel kabul edilen kişilik kuramları ile ilgili gerekli bilgileri kazadırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Erik H. Erikson: İnsanın Sekiz Çağı
Hary Stack Sullivan: Kişiler Arası İlişkiler Kuramı
Rollo May: Varoluşçu Psikoloji
Carl R. Rogers: Birey Merkezli Yaklaşım
Abraham H. Maslow: Kendini Gerçekleştirme Kuramı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
PDR Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Erik H. Erikson: İnsanın Sekiz Çağı |
İnanç, B. Y., Yerlikaya, E. (2009) Kişilik Kuramları, Ankara: Pegem Akademi
|
Düz anlatım, Tartışma,
|
|
2 |
Erik H. Erikson: İnsanın Sekiz Çağı |
İnanç, B. Y., Yerlikaya, E. (2009) Kişilik Kuramları, Ankara: Pegem Akademi
|
Düz anlatım, Tartışma, |
|
3 |
Erik H. Erikson: İnsanın Sekiz Çağı |
İnanç, B. Y., Yerlikaya, E. (2009) Kişilik Kuramları, Ankara: Pegem Akademi
|
Düz anlatım, Tartışma |
|
4 |
Hary Stack Sullivan: Kişiler Arası İlişkiler Kuramı |
İnanç, B. Y., Yerlikaya, E. (2009) Kişilik Kuramları, Ankara: Pegem Akademi
|
Düz anlatım, Tartışma |
|
5 |
Hary Stack Sullivan: Kişiler Arası İlişkiler Kuramı |
İnanç, B. Y., Yerlikaya, E. (2009) Kişilik Kuramları, Ankara: Pegem Akademi
|
Düz anlatım, Tartışma |
|
6 |
Hary Stack Sullivan: Kişiler Arası İlişkiler Kuramı |
İnanç, B. Y., Yerlikaya, E. (2009) Kişilik Kuramları, Ankara: Pegem Akademi (s. 62-86)
|
Düz anlatım, Tartışma |
|
7 |
Rollo May: Varoluşçu Psikoloji |
İnanç, B. Y., Yerlikaya, E. (2009) Kişilik Kuramları, Ankara: Pegem Akademi
|
Düz anlatım, Tartışma |
|
8 |
arasınav |
|
yazılı sınav |
|
9 |
Rollo May: Varoluşçu Psikoloji |
İnanç, B. Y., Yerlikaya, E. (2009) Kişilik Kuramları, Ankara: Pegem Akademi
|
Düz anlatım, Tartışma |
|
10 |
Carl R. Rogers: Birey Merkezli Yaklaşım |
İnanç, B. Y., Yerlikaya, E. (2009) Kişilik Kuramları, Ankara: Pegem Akademi
|
Düz anlatım, Tartışma |
|
11 |
Carl R. Rogers: Birey Merkezli Yaklaşım |
İnanç, B. Y., Yerlikaya, E. (2009) Kişilik Kuramları, Ankara: Pegem Akademi |
Düz anlatım, Tartışma |
|
12 |
Carl R. Rogers: Birey Merkezli Yaklaşım |
İnanç, B. Y., Yerlikaya, E. (2009) Kişilik Kuramları, Ankara: Pegem Akademi |
Düz anlatım, Tartışma |
|
13 |
Abraham H. Maslow: Kendini Gerçekleştirme Kuramı |
İnanç, B. Y., Yerlikaya, E. (2009) Kişilik Kuramları, Ankara: Pegem Akademi |
Düz anlatım, Tartışma |
|
14 |
Abraham H. Maslow: Kendini Gerçekleştirme Kuramı |
İnanç, B. Y., Yerlikaya, E. (2009) Kişilik Kuramları, Ankara: Pegem Akademi (s. 88-109)
|
Düz anlatım, Tartışma |
|
15 |
Abraham H. Maslow: Kendini Gerçekleştirme Kuramı |
İnanç, B. Y., Yerlikaya, E. (2009) Kişilik Kuramları, Ankara: Pegem Akademi (s. 88-109) |
Düz anlatım, Tartışma, |
|
16/17 |
final sınavı |
|
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İnanç, B. Y., Yerlikaya, E. (2012) Kişilik Kuramları, Ankara: Pegem Akademi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
1 |
|
2 |
Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
4 |
|
3 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
3 |
|
4 |
Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
5 |
|
5 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
0 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
0 |
|
8 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
0 |
|
9 |
Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
0 |
|
10 |
Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
0 |
|
11 |
Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
0 |
|
12 |
Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
4 |
|
13 |
Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
0 |
|
14 |
Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
2 |
|
15 |
İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
4 |
|
16 |
İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
2 |
|
17 |
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
2 |
|
18 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
0 |
|
19 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 108 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|