|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Solfej II |
|
Dersin Kodu |
: |
TYM209 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. UĞURSAYINBATUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Edindiği solfej bilgisiyle yetkin bir duyuş özelliğine sahiptir. 2. Müzikle ilgili üslup ve polifoni biçimleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. 3.Alanıyla ilgili olarak müziğin tarihsel gelişimi içerisinde yer alan repertuar hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. 4. Müzik eserlerini deşifre etme konusunda üstün beceriye sahiptir. 5. Dinlediği eserleri notaya dökme konusunda bilgi ve beceriye sahiptir. 6.Alanıyla ilgili olarak yaptığı çalışmaları seslendirme becerisine sahiptir. 7.Eserleri müzikal dinamiklere göre seslendirme becerisine sahiptir. 8.Farklı stil,üslup ve kültürlere ait müzik yapıtları seslendirme becerisine sahiptir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TYM 109 Solfej I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin meslek yaşamlarında yetkin bir duyuşa sahip olmaları için bu yüksek duyuş niteliğini öğrenciye kazandırabilmek,bir,iki ve üç sesli,sistematik olarak ilerleyen barok,klasik ve romantik repertuardan oluşan solfej uygulamaları yapılması amaçlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Müziğin temel ilkelerinin nota okuma, duyma, deşifre, dikte,nota yazım kuralları ana konuları çerçevesinde öğrencinin duyuş becerisini artırıcı çalışmalar yapılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bir önceki yılda öğrenilenlerin kısa tekrarı. |
|
Düz anlatım |
|
2 |
İki arızalı majör tonlarda çalışmalar. |
|
Düz anlatım |
|
3 |
İki arızalı majör tonlarda çalışmalar. |
|
Düz anlatım |
|
4 |
İki arızalı majör tonlarda çalışmalar. |
|
Düz anlatım |
|
5 |
İki arızalı majör tonlarda çalışmalar. |
|
Düz anlatım |
|
6 |
5/8’lik , 7/8’lik, 9/8’lik aksak ölçüler. |
|
Düz anlatım |
|
7 |
Mi Majör diyatonik, modülasyon. |
|
Düz anlatım |
|
8 |
Mi Majör tonu ile ilgili yaratıcılık çalışmaları. |
|
Problem çözme-Grup çalışması |
|
9 |
Mi Majör kromatik, çift ses okuma, 3/8’lik, 6/8’lik |
|
Düz anlatım |
|
10 |
Üç sesli okuma çalışmaları. |
|
Düz anlatım |
|
11 |
Do diyez minör diyatonik.Transpoze çalışmaları. |
|
Düz anlatım |
|
12 |
Do diyez armonik.Fa anahtarı çalışmaları. |
|
Benzetim-Problem çözme |
|
13 |
Do diyez armonik.Fa anahtarı çalışmaları. |
|
Düz anlatım |
|
14 |
Do diyez melodik, eski modların tekrarı |
|
Düz anlatım |
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar. |
|
|
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar. |
|
|
|
17 |
La bemol Majör diyatonik. Temel tempolar, fa anahtarı çalışmaları. |
|
Düz anlatım |
|
18 |
La bemol Majör kromatik, senkop çeşitleri. |
|
Benzetim-Problem çözme |
|
19 |
La bemol Majör, üç sesli akorun çeşitleri ve çevrimleri.Üç sesli okuma. |
|
Düz anlatım |
|
20 |
Fa minör diyatonik. 9/8’lik, 8/8’lik, 10/8’lik aksak ölçüler. |
|
Düz anlatım |
|
21 |
Fa minör kromatik.Üç sesli okuma. |
|
Düz anlatım |
|
22 |
Si Majör diyatonik. |
|
Düz anlatım |
|
23 |
Si Majör kromatik. |
|
Düz anlatım |
|
24 |
Sol diyez minör diyatonik |
|
Düz anlatım |
|
25 |
Sol diyez minör kromatik. |
|
Düz anlatım |
|
26 |
Re bemol Majör diyatonik. Fa anahtarı çalışmaları.-5’li ve +5’li akoru. |
|
Düz anlatım |
|
27 |
Re bemol Majör kromatik.Üç sesli okuma çalışmaları. |
|
Düz anlatım |
|
28 |
Si bemol minör diyatonik.Klasik dönem okuma parçaları. |
|
Düz anlatım |
|
29 |
Si bemol minör kromatik. |
|
Düz anlatım |
|
30 |
Tüm tonlarda çalışmalar. |
|
Benzetim-Problem çözme |
|
31 |
Yıl sonu sınavına hazırlık çalışmaları. |
|
Benzetim-Problem çözme |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
A.LAVİGNAC,Solfege Des Solfeges Vol 2/A
N.GALLON,Vıngt-cınq Leçons A Charter Superior.
E.POZZOLİ,SolfeggiCantati A 2Voci
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
2 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
0 |
|
3 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
0 |
|
4 |
Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
2 |
|
5 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
0 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
0 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. |
3 |
|
9 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
10 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
0 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. |
0 |
|
12 |
Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. |
0 |
|
13 |
Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. |
2 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
5 |
|
15 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. |
0 |
|
16 |
Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
2 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 68 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|