Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kur An In Ana Konuları

Dersin Kodu : ILS442

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTÜRK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kur´an´ın tarifi ve gayesini açıklar.
Kur´an´ın ana konularını sıralar.
Kur´an´ın ulûhiyet anlayışını betimler.
Kur´an´ın peygamberlik anlayışını yorumlar.
Kur´an´ın ibadet anlayışını açıklar.
Kur´an´ın toplumsal düzen anlayışını betimler.
Kur´an´ın ahlak anlayışını ifade eder.
Kur´an´ın ahiret anlayışını açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kuran-ı Kerimin bahsettiği yüzlerce konudan, özellikle üzerinde durduğu ana konuları ele almak.

Dersin İçeriği : Bu derste Kuranın yüzlerce konusu içerisinden, ana konuları tespit edilip işlenecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kur´an´ın tarifi ve tarihiyle ilgili genel bilgiler. Önerilen Kaynaklar Anlatım
2 Kur´a´nın gayesi. Önerilen Kaynaklar Anlatım
3 Kur´an´da ulûhiyyet. Önerilen Kaynaklar Anlatım
4 Kur´an´da kainat. Önerilen Kaynaklar Anlatım
5 Kur´an´a göre insan. Önerilen Kaynaklar Anlatım
6 Kur´an´a göre insanın özgürlüğü ve sorumluluğu. Önerilen Kaynaklar Anlatım
7 Kur´an´da peygamberlik ve peygamberler. Önerilen Kaynaklar Anlatım
8 Vize Konu Tekrarı Yazılı
9 Kur´an´da vahiy ve kitaplar. Önerilen Kaynaklar Anlatım
10 Kur´an´da ibadet. Önerilen Kaynaklar Anlatım
11 Kur´an´da sistematik ibadetler. Önerilen Kaynaklar Anlatım
12 Kur´an´da toplumsal düzen. Önerilen Kaynaklar Anlatım
13 Kur´an´da ahlâk. Önerilen Kaynaklar Anlatım
14 Kur´an´da âhiret. Önerilen Kaynaklar Anlatım
15 Âhiret inancının pratik hayattaki sonuçları. Önerilen Kaynaklar Anlatım
16/17 Final Konu Tekrarı Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Muhsin Demirci, Kur´an´ın Ana Konuları, İstanbul 2008; Fazlur Rahman, Ana Konularıyla Kur´an, Ankara 2007; Abdurrahman Elmalı, Kur´an´da Ana Konular, Urfa 2004.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 3
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 4
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 0
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 2
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 5
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 2
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 3
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 1
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 4
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 3
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 3
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 0
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 4
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 3
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 0
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 56
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.24
Dersin AKTS Kredisi: 2