Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Polimer/Nanokarbon Kompozitleri |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-658 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OKTAY ERBATUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonunda, öğrenciler nanokarbon yapıları ve kompozitleri hakkında bilgi edinir. Polimerlerle nano karbonlar arasında komposit oluşturulması için kullanılan yöntemler öğrenilecek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Nano karbon yapıların tanımlanması, polimerlerle nano karbonlar arasında komposit oluşturulması için kullanılan yöntemler, çeşitli polimer/nano karbon kompozitlerinin özellikleri ve nerelerde kullanıldıkları hakkında bilgiler verilecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Karbon nano tüpler ve grafen polimerlerle belirli yöntemlerle uygun oranlarda etkin ve homojen bir şekilde karıştırılabildikleri takdirde kompozit oluşturdukları polimerlerin çeşitli fiziksel özelliklerinde önemli gelişmeler meydana getirirler. Geliştirilen en önemli özellikler yapıların sağlamlığı, elektriksel ve ısıl iletkenlik ve gaz bariyer özelliğinin arttırılması şeklindedir. Bu dersin kapsamında öncelikle nano karbon yapıların tanımlanması verildikten sonra polimerlerle nano karbonlar arasında komposit oluşturulması için kullanılan yöntemler tartışılacak ve son kısımda da oluşturulan çeşitli polimer/nano karbon kompozitlerinin özellikleri ve nerelerde kullanıldıkları hakkında bilgiler verilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Nanokarbonların tanımı |
Nanokarbonlar üzerine temel bilgiler hakkında literatür taraması |
İlgili literatür bilgilerinin interaktif olarak tartışılması |
|
2 |
Nanokarbonların fiziksel özellikleri |
Nanokarbonların fiziksel özelliklerine ilişkin literatür taraması |
İlgili literatür bilgilerinin interaktif olarak tartışılması |
|
3 |
Nanokarbonların fiziksel özellikleri-devam |
Nanokarbonların fiziksel özelliklerine ilişkin literatür taraması-devam |
lgili literatür bilgilerinin interaktif olarak tartışılması-devam |
|
4 |
Tek duvarlı ve çok duvarlı nanokarbon tüplerin elde ediliş yöntemleri |
Nanokarbon tüplerin elde ediliş yöntemlerine ilişkin literatür taraması |
İlgili literatür bilgilerinin interaktif olarak tartışılması |
|
5 |
Tek duvarlı ve çok duvarlı nanokarbon tüplerin elde ediliş yöntemleri-devam |
Nanokarbon tüplerin elde ediliş yöntemlerine ilişkin literatür taraması -devam |
lgili literatür bilgilerinin interaktif olarak tartışılması-devam |
|
6 |
Grafen oksit ve grafen-Elde ediliş yöntemleri |
Grafen oksit ve grafenin elde ediliş yöntemlerine ilişkin literatür taraması |
İlgili literatür bilgilerinin interaktif olarak tartışılması |
|
7 |
Grafen oksit ve grafen-Elde ediliş yöntemleri-devam |
Grafen oksit ve grafenin elde ediliş yöntemlerine ilişkin literatür taraması-devam |
lgili literatür bilgilerinin interaktif olarak tartışılması-devam |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara sınav |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Polimerlerin tanımlanması ve sınıflandırılması |
Temel ders kitaplarından çalışma |
Sınıfta ders anlatma |
|
10 |
Polimerlerin elde ediliş yöntemleri ve özellikleri-1 |
Temel ders kitaplarından çalışma |
Sınıfta ders anlatma |
|
11 |
Polimerlerin elde ediliş yöntemleri ve özellikleri-2 |
Temel ders kitaplarından çalışma |
Sınıfta ders anlatma |
|
12 |
Polimer-Grafen kompozitlerinin elde ediliş yöntemleri ve özellikleri-1 |
Literatür taraması |
İlgili literatür bilgilerinin interaktif olarak tartışılması |
|
13 |
Polimer-Grafen kompozitlerinin elde ediliş yöntemleri ve özellikleri-2 |
Literatür taraması |
İlgili literatür bilgilerinin interaktif olarak tartışılması |
|
14 |
Polimer-Grafen kompozitlerinin elde ediliş yöntemleri ve özellikleri-3 |
Literatür taraması |
İlgili literatür bilgilerinin interaktif olarak tartışılması |
|
15 |
Polimer-Grafen kompozitlerinin elde ediliş yöntemleri ve özellikleri-4 |
Literatür taraması |
İlgili literatür bilgilerinin interaktif olarak tartışılması |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
4 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
3 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
4 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
4 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
4 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
3 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
3 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
3 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|