Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
BFZ-710 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
İlk 2 Yıl |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyofizik hakkında sistematik bilgi sahibi olur. temel biyofizik araştırma metodları hakkında bilgi sahibi olur Bilim felsefesini kavrar ve çalışmalarını bu çerçevede gerçekleştirir Çalışma ve araştırmalarını bilimsel çerçevede sunabilecek teknikleri bilir ve uygular Etik temelleri bilir ve her türlü çalışmasında bu değerlere bağlı kalır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Biyofizik, bilim felsefesi, araştırma metodolojisi, sunum teknikleri ve etik hakkında bilgilendirmek, bilimsel tartışma kültürünün oluşturmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Biyofizik, bilim felsefesi, araştırma metodolojisi, sunum teknikleri ve etik, bilimsel tartışma adabı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyofiziğin konusu ve alanı |
Literatür taraması ve bireysel çalışma |
interaktif öğretim, tartışma |
|
2 |
Literatür nasıl taranır |
Literatür taraması ve bireysel çalışma |
interaktif öğretim, tartışma |
|
3 |
Literatür nasıl değerlendirilir |
Literatür taraması ve bireysel çalışma |
interaktif öğretim, tartışma |
|
4 |
Tez konusunun belirlenmesi |
Literatür taraması ve bireysel çalışma |
interaktif öğretim, tartışma |
|
5 |
Tez projesinin hazırlanması |
Literatür taraması ve bireysel çalışma |
interaktif öğretim, tartışma |
|
6 |
Tez projesi nasıl yürütülür |
Literatür taraması ve bireysel çalışma |
interaktif öğretim, tartışma |
|
7 |
Araştırmalarda bilimsel ve etik değerlerin gözetilmesi |
Literatür taraması ve bireysel çalışma |
interaktif öğretim, tartışma |
|
8 |
Deneylerde kullanılacak temel yöntemler |
Literatür taraması ve bireysel çalışma |
interaktif öğretim, tartışma |
|
9 |
Bilim felsefesi |
Literatür taraması ve bireysel çalışma |
interaktif öğretim, tartışma |
|
10 |
Sunum teknikleri |
Literatür taraması ve bireysel çalışma |
interaktif öğretim, tartışma |
|
11 |
Ödev1 |
Literatür taraması ve bireysel çalışma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Ödev2 |
Literatür taraması ve bireysel çalışma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Ödev3 |
Literatür taraması ve bireysel çalışma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Ödev4 |
Literatür taraması ve bireysel çalışma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Ödev5 |
|
|
|
16/17 |
proje |
Literatür taraması ve bireysel çalışma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek |
3 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
5 |
|
3 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
4 |
|
4 |
Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek |
5 |
|
5 |
Araştırma bulgularını yorumlayabilmek |
5 |
|
6 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
5 |
|
7 |
Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek |
3 |
|
8 |
Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek |
2 |
|
9 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek |
5 |
|
10 |
Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|