| Ders Bilgileri | 
                         |  | 
                        
                            | Dersin Adı | : | Energy Conversion for Motor and Generator Drives | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Kodu | : | EE-686 | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Türü | : | Seçmeli | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Aşaması | : | İkinci Aşama (Yüksek Lisans) | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Yılı | : | 1 | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Dönemi | : | Bahar (16 Hafta) | 
                        
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin AKTS Kredisi | : | 6 | 
                         | 
 | 
                         
                            | Eğitici(ler)nin Adı | : | Dr.Öğr. ÜyesiDr. AHMET           TEKE 
 | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Öğrenme Kazanımları | : | Elektrik motoru sürücülerin temellerinin anlaşıldı. DC sürücülerin bileşenlerinin anlaşıldı.
 AC sürücülerin bileşenlerinin anlaşıldı.
 Sürücü kontrol tekniklerinin öğrenildi.
 Sürücü seçiminin yapılması öğrenildi.
 
 | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Veriliş Şekli | : | Örgün (Yüz Yüze) | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Önkoşulları | : | Yok | 
                         | 
 | 
                         
                            | Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | : | Yok | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Amacı | : | Elektrik motoru sürücülerin temellerinin anlaşılması,
DC sürücülerin bileşenlerinin anlaşılması,
AC sürücülerin bileşenlerinin anlaşılması,
Sürücü kontrol tekniklerinin öğrenilmesi,
Sürücü seçiminin yapılması. | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin İçeriği | : | AC ve DC Makinelerin İncelenmesi, 
Makinelerin Güç Elektroniği ile Kontrolü, 
Kontrol Teknikleri ve Sistem Performansı, 
Sürücülerin Karşılaştırma ve Uygulama Alanları, 
Performans ve Maliyet Hesabı, 
Tipik Yük Sistemlerinin Analizi ve Özellikleri. | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Dili | : | İngilizce | 
                         | 
 | 
                         
                            | Dersin Yeri | : | Derslik | 
                         | 
 | 
 
          |  | Ders Planı | 
   |  | Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri | 
  
        
         
        |  | 1 | AC makinelerin temelleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Sunu ve klasik ders anlatımı | 
        
         
        |  | 2 | DC makinelerin temelleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Sunu ve klasik ders anlatımı | 
        
         
        |  | 3 | Makinelerin güç elektroniği kontrolü | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Sunu ve klasik ders anlatımı | 
        
         
        |  | 4 | Güç elektroniği dönüştürücüleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Sunu ve klasik ders anlatımı | 
        
         
        |  | 5 | Güç dönüşümünde kullanılan kontrolcü teknikleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Sunu ve klasik ders anlatımı | 
        
         
        |  | 6 | Sürücü sisteminin temelleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Sunu ve klasik ders anlatımı | 
        
         
        |  | 7 | Vize sınavı | Ders notları, örnekler ve sorular | Klasik yazılı sınav | 
        
         
        |  | 8 | Sürücü sistemi kontrol teknikleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Sunu ve klasik ders anlatımı | 
        
         
        |  | 9 | AC sürücü sistemlerinin temelleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Sunu ve klasik ders anlatımı | 
        
         
        |  | 10 | DC sürücü sistemlerinin temelleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Sunu ve klasik ders anlatımı | 
        
         
        |  | 11 | Yük sistemlerinin analizi | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Sunu ve klasik ders anlatımı | 
        
         
        |  | 12 | AC sistemlerde sürücü uygulamaları | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Sunu ve klasik ders anlatımı | 
        
         
        |  | 13 | DC sistemlerde sürücü uygulamaları | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Sunu ve klasik ders anlatımı | 
        
         
        |  | 14 | AC sürücü sistemlerinin PSCAD ortamında incelenmesi | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Sunu ve klasik ders anlatımı | 
        
         
        |  | 15 | DC sürücü sistemlerinin PSCAD ortamında incelenmesi | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Sunu ve klasik ders anlatımı | 
        
         
        |  | 16/17 | Final sınavı | Ders notları, örnekler ve sorular | Klasik yazılı sınav | 
        |  | 
 | 
        
        
       
                       |  | Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı | 
  |  | No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* | 
  
 
|  | 1 | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | 4 | 
 
|  | 2 | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 4 | 
 
|  | 3 | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 4 | 
 
|  | 4 | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 4 | 
 
|  | 5 | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 4 | 
 
|  | 6 | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 4 | 
 
|  | 7 | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 5 | 
 
|  | 8 | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 4 | 
 
|  | 9 | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 4 | 
 
|  | 10 | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | 4 | 
 
|  | 11 | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 3 | 
 
|  | 12 | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | 1 | 
 
|  | 13 | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 4 | 
 
|  | 14 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 3 | 
 
|  | 15 | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | 4 | 
       |  | * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. | 
      |  | 
 |