|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Anorganik Kimya Lab. 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 228 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SELAHATTİN SERİN Prof.Dr. OSMAN SERİNDAĞ Doç.Dr. EMEL YILDIZ Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Koordinasyon bileşiklerinin sentezlenmesi. 2. Sentezlenen komplekslerin manyetik özelliklerinin incelenmesi. 3. Çift ışınj yollu UV-Vis spektrofotometresinin kullanımı ve renk kavramı. 4. Tek ışın UV-Vis spektrofotometresi ile metal-ligand bağlanma stokiyometrisinin belirlenmesi. 5. FT-IR cihazı kullanımı ve koordinasyon bileşiklerindeki fonksiyonel grupların tespiti.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
KM 216 Anorganik Kimya 2
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Koordinasyon kimyasını uygulamalı olarak öğrenmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Koordinasyon komplekslerinin elde edilişi öğrenilir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Koordinasyon bileşiklerinin elektronik spektrumu
|
Föyde ve kitaptaki ilgili bölüm çalışılsın
|
Deneysel Gözlem
|
|
2 |
Ligandların kuvvetliliği (spektrokimyasal seri)
|
Föyde ilgili bölüm çalışılsın
|
Deneysel Gözlem
|
|
3 |
Geometrik izomeri (cis-trans)
|
Föyde ilgili bölüm çalışılsın
|
Deneysel Gözlem
|
|
4 |
Tetraammin karbonato kobalt(III) nitratın hazırlanması
|
Föyde ilgili bölüm çalışılsın
|
Deneysel Gözlem
|
|
5 |
Manyetik duyarlılık
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın (Diğer kaynaklar 1)
|
Deneysel Gözlem
|
|
6 |
UV-Vis spektrofotometre
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın (Diğer kaynaklar 2)
|
Deneysel Gözlem
|
|
7 |
Ara sınav
|
Föyde ilgili bölüm çalışılsın
|
Sınav |
|
8 |
Tetraammin bakır(II) sülfat hekzahidrat kompleksinin sentezi
|
Föyde ilgili bölüm çalışılsın
|
Deneysel Gözlem
|
|
9 |
Tetradentate (dört dişli) ligand sentezi
|
Föyde ilgili bölüm çalışılsın
|
Deneysel Gözlem
|
|
10 |
Bağlanma izomerisi
|
Föyde ilgili bölüm çalışılsın
|
Deneysel Gözlem
|
|
11 |
UV ile Koluşum sabitinin belirlenmesi
|
Föyde ilgili bölüm çalışılsın
|
Deneysel Gözlem
|
|
12 |
Bağlanma izomerisi sentez devamı
|
Föyde ilgili bölüm çalışılsın
|
Deneysel Gözlem
|
|
13 |
FT-IR ile yapı tayini
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın (Diğer kaynaklar 2)
|
Deneysel Gözlem
|
|
14 |
Mazeret deneylerinin yapılması
|
Föyde ilgili bölüm çalışılsın
|
Deneysel Gözlem
|
|
15 |
Final Sınavı
|
Föyde ilgili bölüm çalışılsın
|
Sınav |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI
|
Föyde ilgili bölüm çalışılsın
|
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Serin, S., Boztepe, H., Demetgül, C., Keleş, M., Avşar, G., (2005), Anorganik Kimya Laboratuar Uygulamarı (II), Ç.Ü. Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü, Adana.
1. Miessler G. L., Tarr D. A., Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Nurcan Karacan, Prof. Dr. Perihan Gürkan, İnorganik Kimya, Palme Yayıncılık.
2. Skoog, Holler, Nieman, Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Esma Kılıç, Prof. Dr. Fitnat Köseoğlu, Prof. Dr. Hamza YILMAZ, Enstrümental Analiz İlkeleri, Bilim Yayıncılık.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
4 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
4 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
2 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
3 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
5 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
5 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
3 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
2 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
4 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
3 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
5 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
5 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
5 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
5 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
1 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|