|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Korozyon 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
KMY408 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET ERBİL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler,
1-Korozyon türleri ve termodinamiği hakkında bilgi sahibi olur.
2- Korozyonun önlenmesi yöntemlerini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Korozyonun önemi, termodinamik incelenmesi, türleri, korozyon hızının belirlenmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Korozyon hızı ve ölçüm teknikleri, korozyonun önlenmesi, anodik ve katodik koruma, inhibitörler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Korozyonun Önemi, Korozyonun Termodinamiği. |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma. |
|
2 |
Korozyonun Sınıflandırılması, Korozyon Türleri. |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma. |
|
3 |
Korozyon Türleri. |
|
Öğrencilerin Bireysel Sunum Hazırlamaları ve Sunumları, Konu Anlatımı. |
|
4 |
Korozyon Türleri. |
|
Öğrencilerin Bireysel Sunum Hazırlamaları ve Sunumları, Konu Anlatımı. |
|
5 |
Korozyon Türleri. |
|
Öğrencilerin Bireysel Sunum Hazırlamaları ve Sunumları, Konu Anlatımı. |
|
6 |
Korozyon Hızının Belirlenmesi (Elektrokimyasal Olmayan ve Elektrokimyasal Yöntemler, Tafel Ekstrapolasyonu ve Polarizasyon Direnci Yöntemi). |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma. |
|
7 |
Korozyon Hızının Belirlenmesi (Alternatif Akım İmpedansı Yöntemi). |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma. |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Atmosferik Korozyon, Toprakta ve Betonerme Yapılarda Korozyon |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma. |
|
10 |
Yüksek Sıcaklık Korozyonu, Buhar Kazanlarında Korozyon |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma. |
|
11 |
Korozyonun Önlenmesi (Malzeme İle İlgili Önlemler, Ortam İle İlgili Önlemler). |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma. |
|
12 |
Korozyonun Önlenmesi (Malzeme/Ortam Ara Yüzeyinde Alınacak Önlemler, Ara Yüzey Potansiyelinin Değiştirilmesi). |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma. |
|
13 |
Korozyonun Önlenmesi (Ara Yüzey Potansiyelinin Değiştirilmesi, İnhibitörler). |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma. |
|
14 |
İnhibitör Etkinliğinin Belirlenmesi. |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma. |
|
15 |
İnhibitörlerin Sınıflandırılması. |
İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. |
Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma. |
|
16/17 |
Final Sınavı. |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Korozyon (İlkeler-Önlemler), Prof.Dr.Mehmet ERBİL, Poyraz Ofset, Ankara, 2012.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
5 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
4 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
5 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
4 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
3 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
5 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
3 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
2 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
2 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
5 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
5 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
3 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
2 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
8 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|