Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Analitik Kimya

Dersin Kodu : KM 221

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OKTAY ERBATUR
Doç.Dr. ARİF HASANOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Kimyasal analizlerde hataların tespitini yapabilir.
2. Hataların giderilmesi veya azaltılması için gerekli bilgileri öğrenir.
3. İstatisitik veri işlenmesi, değerlendirilmesi, güven aralığı, kaba hataların belirlenmesi gibi bilgileri öğrenir.
4. Numune alma, standardizasyon, kalibrasyon, analitik yöntemlerde kalite ölçümü gibi bilgileri öğrenir.
5. Sulu çözelti ve kimyasal denge kavramlarını öğrenir.
6. Kimyasal dengelere elektrolitlerin etkisini öğrenir.
7. Çözelti ve tampon çözelti hazırlmayı öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kimya açısından önemli kimyasal ilkelere ilişkin bilgi ve düşünce alt yapısı oluşturmak, deneysel verilerin doğruluk ve kesinliğini sorgulayıp belirleme becerisi kazandırmak, analitik kimyada yararlı olan teknikleri sunmaktır

Dersin İçeriği : Analitik kimya temel ilkeri/Kimyasal denge/Temel analitik yöntemler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : D3


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Analitik kimya nedir? Analitik kimyanın rolü ve nicel analiz yöntemleri Sözel ve görsel sunum
2 Analitik kimyada kimyasallar, Gereçler ve Temel işlemler Sözel ve görsel sunum
3 Analitik kimyada hesaplamalar, Çözeltiler ve derişimleri, Kimyasal stokiyometri Sözel ve görsel sunum
4 Kimyasal analizlerde hatalar, Hataların tespiti, Sistematik hatalar Sözel ve görsel sunum
5 Kimyasal analizde rasgele hatalar, Rasgele hataların kaynağı Sözel ve görsel sunum
6 Verilerin incelenmesine ve değerlendirilmesine istatistiğin uygulanması Sözel ve görsel sunum
7 Ara Sınav + konu tekrarı
8 Numune alma, Standardizasyon ve Kalibrasyon Sözel ve görsel sunum
9 Analitik sonuçların kalite güvenliği Sözel ve görsel sunum
10 Sulu çözelti kimyası Sözel ve görsel sunum
11 Tampon çözeltiler Sözel ve görsel sunum
12 Kimyasal denge Sözel ve görsel sunum
13 Kimyasal dengelere elektrolitlerin etkisi Sözel ve görsel sunum
14 Karmaşık sistemlerde denge problemlerinin çözümü Sözel ve görsel sunum
15 Ayırmaların olabilirliğinin belirlenmesi Sözel ve görsel sunum
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Esma Kılıç; Hamza Yılmaz. Analitik Kimya Temel İlkeler, Sekizinci Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara
 2. Douglas A. Skoog; Donald M. West; F. James Holler; Stanley R. Grouch. Fundamentals of Analytical Chemistry, Eighth Edition, Thomson Brooks/Cole
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 5
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 3
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 4
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 4
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 3
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 0
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 4
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 2
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 5
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 4
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 5
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 2
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 4
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 3
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 158
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.32
Dersin AKTS Kredisi: 6