Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Coping with Water Scarcity

Dersin Kodu : TS-547

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ATTİLA YAZAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Su kıtlığı kavramı, su kıtlığına yol açan fiziksel karakteristikler ve süreçler; su kıtlığı ile mücadelede kavramsal düşünüş; sosyali, ekonomik, kültüğrel, yasal ve kurumsal engeller; eğitim konularında yetkin duruma getirmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı su kıtlığı ile ilgili gerek yönetsel ve gerekse kavramsal olarak ilkeleri geliştirmek, lokal ve bölgesel olarak gerekli önlemleri açıklamak ve bilgilendirmektir.

Dersin İçeriği : Su kıtlığı ne demektir?,Su kıtlığı kavramları; su kıtılığına neden olan fiziksel karakteristikelr ve süreçler; su kıtlığım ile mücadelede kavramsal düşünüş;Su kıtlığım ile mücadele yöntemleri; sosyal , ekonomik, kültürel ve yasal ve kurumsal engeller nelerdir; eğitim

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik ve arazi gezisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Su kıtlığı kavramları Power-point sunu
2 Su kıtlığına neden olan fiziksek özellikler ve süreçler Power-point sunu
3 Su kıtlığı ile mücadelede kavramsal düşünceler Power-point sunu
4 Yüzey su kaynakları kullanımı ve su hasadı Power-point sunu
5 Yeraltı suyu kullanımı ve beslenmesi Power-point sunu
6 Konvansiyonel olmayan su kaynaklarını kullanımı Power-point sunu
7 Atık su kullanımı Power-point sunu
8 Tuzlu suların ve drenaj sularının kullanımı Power-point sunu
9 Exam
10 Su muhafazası ve su muhafaza uygulamaları Power-point sunu
11 Talep yönetimi Power-point sunu
12 Arz yönetimi Power-point sunu
13 Sosyal, ekonomik, kültürel, yasal ve kurumsal engeller ve konular Power-point sunu
14 Yetiştirme ve eğitim Power-point sunu
15 Yeni gelişmeler için gereksinimler ve araştırma Power-point sunu
16/17 Exam


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Coping with water scarcity. IHP-Vı. Technical Document in Hydrology No. 58, LS Pereira, Ian Cordery and Iacovosd Lacovides, 2002.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 20
    Ödev/Proje/Diğer 2 80
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 2
2 Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 3
3 Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir 4
4 Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar 3
5 Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular 4
6 Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 3
7 Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 4
8 Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 5
9 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 3
10 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 2
11 Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 15 30
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6