Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sulama Mühendisliğinde Araştırma Teknikleri. |
|
Dersin Kodu |
: |
TS-504 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA ÜNLÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci sulama yöntemlerinin karşılaştırılmasını yapabilir bilgi düzeyine sahip olur. Su-üretim fonkisonlarını veren denemelerin planlama-düzenleme ve değerlendirilmeleri yapabilir. Kanallarda sızma kayıpları ve bunların saptanması hakkında bilgi sahibi olur. Sulama randımanları ve bunların hesaplamaları hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sulama yöntemlerinin karşılaştırılması ile ilgili araştırmaların düzenlenmesi, elde edilen sonuçların değerlendirilmesi; mevsim içi su-üretim fonkisonlarını veren denemelerin planlama-düzenleme ve değerlendirilmeleri; kanallarda sızma kayıplarının saptanması, sulama randımanlarının belirlenmesini amaçlayan araştırmaların planlaması ve değerlendirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel toprak bitki su ilişkileri, sulama yöntemleri, farklı deneme planları, su üretim fonksiyonları, tarla sulama sistemlerinde iletim yöntemleri, kanallarda sızma kayıplarının saptanması, sulama randımanları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel toprak bitki su ilişkileri |
Kitaplar ve ders materyalleri |
Bireysel çalışma ve anlatım |
|
2 |
Sulama yöntemleri ve değerlendirilmesi |
Kitaplar ve ders materyalleri |
Bireysel çalışma ve anlatım |
|
3 |
Sulama yöntemleri ve değerlendirilmesi, ödev konularının verilmesi |
Kitaplar ve ders materyalleri, internetten tarama |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
4 |
Farklı deneme planlarının oluşturulması ve değerlendirilmesi |
Kitaplar ve ders materyalleri |
Bireysel çalışma ve anlatım |
|
5 |
Farklı deneme planlarının oluşturulması ve değerlendirilmesi |
Kitaplar ve ders materyalleri |
Bireysel çalışma ve anlatım |
|
6 |
Su üretim fonksiyonları ve ödev konularının verilmesi |
Kitaplar ve ders materyalleri, internetten tarama |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
7 |
Su üretim fonksiyonları |
Kitaplar ve ders materyalleri |
Bireysel çalışma ve anlatım |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
9 |
Kanal kaplamaları ve ödev konularının verilmesi |
Kitaplar ve ders materyalleri, internetten tarama |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
10 |
Kanal kaplamaları |
Kitaplar ve ders materyalleri |
Bireysel çalışma ve anlatım |
|
11 |
Kanallarda sızma kayıplarının saptanması ve ödev konularının verilmesi |
Kitaplar ve ders materyalleri, internetten tarama |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
12 |
Kanallarda sızma kayıplarının saptanması |
Kitaplar ve ders materyalleri |
Bireysel çalışma ve anlatım |
|
13 |
Tarla sulama sitemlerinin performanslarının değerlendirilmesi ve ödev konularının verilmesi |
Kitaplar ve ders materyalleri, internetten tarama |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
14 |
Sulama randımanları ve ödev konularının verilmesi |
Kitaplar ve ders materyalleri, internetten tarama |
Yazılı ve görsel anlatım |
|
15 |
Sulama yeterliği |
Kitaplar ve ders materyalleri |
Bireysel çalışma ve anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
3 |
|
2 |
Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
3 |
|
3 |
Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
|
5 |
|
4 |
Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
|
5 |
|
5 |
Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
|
3 |
|
6 |
Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
|
2 |
|
7 |
Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
|
3 |
|
8 |
Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
3 |
|
9 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
|
2 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
|
3 |
|
11 |
Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|