|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
BTES 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAHMUT OĞUZ KUTLU Doç.Dr. OZAN ŞENKAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET TEKDAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. HABİBE ALDAĞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE SEZGİN Arş.Gör.Dr. MEHMET CAN ŞAHİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Derinlemesine incelemek istediği konuyu belirler. Seçilen seminer konusuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kaynakları inceler. Kaynaklardan elde ettiği bilgileri belirli boyutlar çerçevesinde sentezler. Seçilen konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretir. Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir. Rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilimsel Araştırma Yöntemlerini kullanarak teziyle ilgili bir alanda önemli ve güncel bir konuda seminer verme becerisini kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin alanlarında derinlemesine çalışmak istedikleri bir konuyu belirleyerek yurt içi ve yurt dışı kaynaklardan bilgi toplaması, bu bilgileri sentezleyerek belirli sonuçlara varması ve konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretmesini sağlamaktır. Ayrıca öğrenciden bu çalışmayı rapor haline getirmesi ve sunması da beklenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim Üyesi Ofisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
2 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
3 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
4 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
5 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
6 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
7 |
Bilgilerin analiz edilmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
8 |
Bilgilerin analiz edilmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
9 |
Bilgilerin analiz edilmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
10 |
Bilgilerin analiz edilmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
11 |
Bilgilerin analiz edilmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
12 |
Öneriler geliştirme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
13 |
Öneriler geliştirme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
14 |
Rapor hazırlama |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
15 |
Rapor hazırlama |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
16/17 |
Belirlenen konuda seminer vermek |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1- Karasar, N. /2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınevi, Ankara
2- Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatsitik Teknikleri, Tekışık Matbaası, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
3 |
|
2 |
Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler |
2 |
|
3 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
3 |
|
4 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. |
2 |
|
5 |
Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar |
4 |
|
6 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. |
3 |
|
7 |
Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır |
3 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir |
3 |
|
9 |
İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. |
0 |
|
10 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. |
0 |
|
11 |
Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. |
3 |
|
12 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. |
4 |
|
13 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır |
3 |
|
14 |
Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. |
4 |
|
15 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir |
3 |
|
16 |
Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir |
4 |
|
17 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
18 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|